pondělí 23. prosince 2013

Ochutnávka ze Říma ... a veselé Vánoce!

Možná by se slušelo dát vám nahlédnout do zákulisí mé vánoční domoviny, hodit sem nějaký recept na cukroví a nebo vám dát tipy na dárky pod stromeček. Ale koho zajímá vánoční domovina? :D navíc recepty mám vesměs top secret z rodinného dědictví (a vosí hnízda mám z Apetitu a je to mana nebeská!) a dárky už stejně všichni máte pořizené, že? :-) a i kdyby ne, sama jsem nevěděla, co komu pořídit, takže bych vám asi moc neporadila.

A tak to vezmu z úplně jiného nevánočního soudku a pochlubím se vám pár fotkami z mého výletu do Říma (kde jsem byla už na začátku prosince, ale pššššt).

 Do Říma jsem jela se školou, přesněji řečeno s lidmi, které skoro vůbec neznám. Všechno to byly nižší ročníky (protože moc šancí na to, aby byl na škole někdo starší už nebude :D) a nebo třeťáci jako já. Nicméně i přes to, že jsem předpokládala, že celý pobyt strávím opravdu pouze po boku mé kamarádky, našly jsme si tam spoustu nových přátel a jsme za to moc rády :)
Bydleli jsme v jakémsi českém poutnickém centru asi pět minut od Vatikánu. Mé představy o tom, jak se budeme v noci choulit někde v růžku na rozkládacím gauči pod prostěradlem se při vstupu do našeho pokoje rozplynuly - vřele nás uvítala postel, skříně, topení a sprcháč, všechno oukej. (akorát to prostěradlo se mi vyplnilo, bohužel :D)

 A hned první den, po strastiplné cestě v krkolomných polohách, které jsme akrobaticky zkoušeli v autobusových sedačkách, jsme vyrazili do Vatikánu na audienci u papeže. Naše průvodkyně spolu s naší éterickou paní učitelkou vybraly místo na svatopetrském náměstí, kudy papež "určitě pojede". Samozřejmě to Frančesko profrčel v papamobilu křížem krážem, ale my jsme asi smrděli a jako jediní jsme nebyli obdařeni jeho blízkou přítomností :D Klasika. Nicméně i tak, viděla jsem papeže!
Když jsme dorazili k téhle kouzelné fontáně di Trevi, okamžitě se mi vybavily Italské prázdniny s Hilary Duff... Bohužel,ač jsem poctivě hodila svůj penízek přes rameno, žádnej italskej štramák se nezjevil. Ale fontána je krásná, opravdu.
  V Římě jsem chtěla vidět hlavně tři věci - Katedrálu sv. Petra, Koloseum a Fontánu di Trevi. A všechny sny se mi splnily! Katedrálou počínaje a Koloseem konče. Jakmile jsem spatřila tohle monstrum, neudržela jsem své sentimentální emoce na uzdě a nadšeně jsem tleskala, pištěla a téměř plakala dojetím. Tak už mám skoro všechno! Big Ben, Eiffelovka a Koloseum, som cestovatel.
Rychle nás ale uklidnila paní učitelka - Koloseum bylo zavřené. Chtělo se mi hystericky brečet :D Naštěstí nebylo zavřeno navždy, jen jsme neměli štěstí a přišli jsme o trochu dýl, než jsme předpokládali.
 A ten den byl nádherný západ slunce... už jsem vám říkala, jak miluju západy slunce?
 Další den jsme se konečně dostali do Kolosea. Byli jsme jako u vytržení, to musí člověk zkrátka zažít.
A tuhle fotku mám ze všech nejradši - je totiž s mou nejlepší kamarádkou Alenkou, se kterou jsem strávila nejen tenhle úžasnej výlet, ale i sedm let v naší překrásné škole. TÍMTO bych také chtěla odkázat na její nový blog :)
 Poslední den nás čekal životohrožující výšlap až na samý vrchol Svatopetrské katedrály. Achmůj bože, málem jsem umřela :D Nejen, že jsem vyšlapala asi miliardu schodů, ale také jsem musela občas jít ohnutá do pravého úhlu. Někdy jsem se ani nemohla zastavit, abych si vydechla, protože se za mnou valilo tisíc natěšených Japonců a obejít mě nebylo možné. Ale výsledek za to stál, na konci cesty hrůzy na nás čekal nádherný výhled na Vatikán i na Řím.
Na našem zájezdu jsme měli autobus spíš tak pro okrasu - většinou jsme chodili všude pěšky bez ohledu na to, jestli to bylo 500km (pěkná památka v podobě natažené achillovky), byla noc, den, zima, vedro, jestli někoho něco bolelo, nebo měl močový měchýř na pokraji prasknutí (ano, mluví ze mě vlastní zkušennost :D).
Paní průvodkyni jsme měli ze Slovinska, česky uměla sice trochu lámaně, ale přece. Představte si, že se naučila náš těžký jazyk za jeden měsíc! Neskutečný, zvlášť když vím, že se německy učím už přes 4 roky a pořád si v restauraci objednám jenom knedlo zelo vepřo :D
A když už jsme u jídla - snídaně a večeře jsme měli v ubytovně. A protože se jen tak s nějakým jídlem nespokojím, měla jsem celkem obavy. Ale naštěstí to dobře dopadlo a já hlady netrpěla, jeden večer mi dokonce udělali obří radost - houbové rizoto?! Snědla jsem mámu, snědla jsem tátu a tebe, rizoto... tebe taky sníííím! :D

Viděli jsme všechno důležité a všechno krásné a myslím si, že jsme si to všichni náležitě užili. Řím se zapsal na můj toplist navštívených míst na krásnou první pozici, kde je taky ještě Londýn a Paříž... a Dominikánská republika... no dobře, já to miluju všude :D

***********************************************************************

A i když jsem vás letošní Vánoce nezahltila nijak extra vánočně nalazenými články, pochlubím se aspoň naším cukrovím, které totálně žeru. Doslova :D Tenhle rok se nám vážně povedlo, musím nás pochválit. Těsto a pečení byla mamky práce, se ségrou jsme pilně vykrajovaly a já se letos činila a dokonce jsem i všechno slepila, ozdobila a jako bonus jsem se vrhla do přípravy vosích hnízd. Dnes jsme slavnostně započali bouřlivou konzumaci, jsem zvědavá, dokdy nám ta nálož v krabicích vydrží :D Snad se na Silvestra ještě pomějeme.

A tak i já se přidávám k davu všech milých lidí, co zdvořile vinšují svému okolí krásné svátky -
Přeju vám krásné Vánoce, přesně takové, jaké si přejete. Aby vše proběhlo v klidu, nevzplanul stromek (i když - kdo má dneska ksakru na stromku svíčky?!), nikdo se nedávil kostmi, abyste neudusili kapra v oleji, necítili se trapně až zjistíte, že jste nechali na fuseklích pro taťku cenovku a netvářili se moc zklamaně, až vybalíte z krabičky iPhone 5 místo iPhone 5S gold.
Fuj, to jsem ironická :D Zkrátka vám přeji pohodové Vánoce ve zdraví a v blízkosti vašich nejmilejších, protože to je to nejdůležitější :)

4 komentáře:

  1. Už mám za sebou Londýn i Paříž, ale Řím pořád schází, musí to tam být úžasné :)) Také přeju krásné svátky a vyplněná přání :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty fotky z Říma vypadají úžasně, snad se tam taky někdy podívám :)) Přeji šťastné a veselé Vánoce a bohatého Ježíška!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju :) i ja ti preji krasne proziti svatku a spoustu splnenych prani :)

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)