pondělí 4. listopadu 2013

Výborný celozrnný chléb

Bez pečiva se neobejdu a málokdy se stane, že se v mém jídelníčku alespoň jednou za den neobjeví. A není nad to si upéct vlastní, nejen že víte, co všechno jste do toho dali, takže nemusíte studovat z jakého polotovaru je to uplácáno nebo číst sáhodlouhé složení, ale v první řadě jde o chuť, která se nedá s kupovaným chlebem srovnat.
Nicméně domácí pekárnu nevlastním, ani žádnou speciální formu na chleba, droždí bylo doma jenom čerstvý v kostce, žádný luxusní sušený :D Ale to mi vůbec nebránilo si upéct tohohle štramáka.


Budeme potřebovat:
- 300 g celozrnné pšeničné mouky
- 100 g hladké bílé mouky
- půl kostky droždí/kvasnic
- špetka cukru na kvásek
- trocha vlažného mléka na kvásek
- 200 ml mléka
- sůl
- vejce (a ještě jedno na potření)
- 3 lžíce oleje (já použila sezamový)
- oregáno (nebo jakékoli bylinky, co uznáte za vhodné :))
- semínka, ořechy, dle libosti

Postup:
Smícháme mouky, uděláme důlek, do něj rozdrobíme droždí, posypeme cukrem a zalijeme teplejším mlékem a počkáme, než vzejde kvásek. Poté přidáme všechny ostatní suroviny a vypracujeme těsto. Já ho měla docela lepkavé, tak jsem přisypávala mouku. Uvidíte, jak vám to vyjde. Těsto nechte kynout v míse zabalené v utěrce asi hodinu.
Po hodině vytvarujte na plechu vyloženým pečícím papírem bochník chleba, potřete vajíčkem a můžete jako já posypat chleba slunečnicovým semínkem a hrubou mořskou solí. Pečte 20-25 minut na 200°.


Chléb je krásně křupavý, chuťově výborný. Akorát jsem šetřila se solí, nechtěla jsem to přehnat a nakonec bych mohla i trochu přidat. Dala jsem lžičku a půl a není to skoro cítit :)


Svačina na zítřek je jasná, už se na ní třesu! :D

2 komentáře:

  1. povedl se <3 :-P ukladam recept.. bez peciva uz taky moc neziju :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju :)) no urcite vyzkousej, je moc dobrej!

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)