čtvrtek 14. listopadu 2013

Na vlastní pot: Trampolínky


Vymyslet název série článků je docela umění vám povím, ale nakonec jsem to zvládla a jméno je více než výstižné /poplácala se Lucka po zádech/.
Ve škole nám začaly ve třetím ročníku místo tělocviku bloky, to znamená, že už nemusím šplhat po tyčích a zmítat se na bradlech (ne, že bysme to snad někdy dělali :D ale přes kozu jsme teda skákali a to pro mě bylo vždycky buď a nebo. Buď se zabiju a nebo spadnu :D) , ale můžu dělat něco, co mě baví. A volba byla jasná. Na podzim a na jaře mlátím (často vším možným, jen ne tím, čím se do toho mlátit má) do míče na volejbale a přes zimu jsem se zapsala na "Bodyforming". Moc jsem nevěděla, co si pod tím představit, jestli se budeme potit někde na rotopedu v posilovně, nebo jestli budeme pod dohledem nějakýho svalouše skákat přes švihadlo. Každopádně samotný název mě přesvědčil o tom, že bez toho, aniž bych onen bodyforming vyzkoušela nemohu žít a tak jsem na něj v úterý poprvé šla.
Nakonec je to ještě lepší, než jak to zní. Chodíme do nedalekého fitka a na každou lekci si můžeme vybrat jiný druh cvičení pod vedením instruktorky. Na výběr máme snad ze všeho : Pilates, Flowin, Bosu, Jóga, K2, Kruhový trénink.. a mohla bych pokračovat. A vzhledem k tomu, že jsme byly s holkama schopné se domluvit na tom, že chceme vyzkoušet naprosto všechno.
A tím začínám sérii recenzí (nadávek, stěžování, nebo naopak pění ód a skládání oslavných písní) na jednotlivá cvičení, co mě čekají každé úterý :)


Jako první lekci jsme si vybraly trampolínky. Chtěla jsem na ně jít už několikrát, ale vždycky jsem si nakonec řekla, že bych ze sebe buď vytřásla duši a nebo se tam počůrala :D A tak pro mě byla tahle hodina opravdu premiérová a vůbec jsem nevěděla, co od toho čekat.


Něco málo obecně:
Sportovní program pochází u USA, ale k nám samozřejmě jako obvykle dorazil až později. Spojuje hudbu, motivaci, představivost do jednoho tréninkového celku, rytmus písničky vás nutí přizpůsobit rychlost skákání. Obě varianty, jak rychlé tak pomalé skákání, má něco do sebe a oba dva způsoby jsou pěkná makačka. Cvičení nemá složitou choreografii - skáče se na místě, vychází z aerobiku a jeho jednoduchých cviků. Kombinuje více druhů cviků na trampolínce i mimo ni včetně posilování problémových partií a strečink.

Na co je cvičení určeno:
Zpevňuje celé tělo především nohy, stehna, břicho, ramena a boky. Během 50ti minut se prý spálí 550 - 650 kcal... no zapomněla jsem si vzít svůj sport tester, tak snad někdy příště :D

Moje dojmy:
Samozřejmě byla hodina přizpůsobena většině, nejsme skupina atletů a i když bych zvládla možná větší záhul, i tak jsem měla co dělat. Ze začátku jsme se jen tak rozhopsávaly, chvíli trvalo, než jsem si našla svoje tempo a svůj způsob.
Lektorka nám kladla na srdce, že bychom měly mít po celou dobu zpevněné břicho, aby nás nebolela záda. Snažila jsem se mít zatažené břicho jak to jen šlo a ještě dneska ho cítím :D Ale tímhle způsobem mě břicho ještě nikdy po námaze nebolelo, je to takové zvláštní místo, něco jako když to máte dostat :D
Postupem času se z takového rozjařeného poskakování stala pořádná zabíračka, vysoká kolena, zakopávání, rozeskakování... Samozřejmě mi hořel hlavně zadek a stehna a to zejména při těch mega rychlejch písničkách.
Na konci jsme posilovaly na břicho, klasika sedy lehy s gumovým míčem za zádama. A to už jsem teda potila krev se musím přiznat :D

Moje celkové hodnocení:
Trampolínky byly v podstatě moje druhé cvičení absolvované ve fitku. Měla jsem trochu obavy, že mě to nebude bavit a že se budu celý zimní blok solidně nudit.
Naštěstí konec dobrý, všechno dobré, trampolínkám dávám palec nahoru a jestli chci něčím zviditelnit svůj neexistující zadek, trampolínky jsou jedny z možných variant jak toho docílit ;)


Příště nás čeká Chi toning, naprosto netuším, o co jde a asi se nechám překvapit :D Vím jenom, že si s sebou nemusím brát boty a že si zaposilujeme... tak uvidíme. Každopádně se to dozvíte :)

P.S.: Zadek se neobjevil :( Asi to bude chtít dlouhodobější zátěž :D

2 komentáře:

  1. Trampolínky mám ráda, chodila jsem na ně docela dlouho, ale pak moje trenérka skončila a s tou novou už to nebylo ono..:-/ O Chi toningu už jsem slyšela, ale teda taky nevím, co to je:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na trenérce hodně závisí, to je fakt... :) O Chi toningu právě píšu článek, tak se mrkni :D :)

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)