pondělí 25. listopadu 2013

Na vlastní pot: Chi toning

Jsem zahanbena a s hlavou až u země přiznávám, že jsem celý týden na původně plánovanou "pravidelnou" rubriku z vysoka... zapomněla :D
Nu což, pozdě ale přece. A tak přicházím se slibovaným článkem o onom záhadném chi toningu, o kterém jsem neměla sebemenší tušení, že existuje.


Něco málo obecně:
Jde o cvičební program patřící mezi Body&Mind lekce. Zaměřuje se nejen na posilování a důkladné protažení svalů celého těla, ale také na psychické uvolnění a relaxaci.
Na začátku se pomocí jedoduchých zahřívacích cviků rozhýbeme, mohou být zařazeny i různé variace pozdravů slunce.
Dále mohou následovat balanční cvičení ve stoje pro zlepšení rovnováhy. také využívají se prvky z jógy a 5-ti Tibeťanů.
Další částí lekce je posilování na podložce. Zde se využívají převážně cviky metody Pilates pro vybudování silných a pevných svalů středu těla (zad, břicha, hýždí) a svalů hlubokého stabilizačního systému (hluboko uložené svaly břicha, svaly okolo páteře, pánevní dno).
Závěrečnou částí lekce je pak relaxace nebo další uvolňovací či strečinková cvičení.

Na co je cvičení určeno:
Působí na funkčnost anatomie celého těla – především na břišní a zádové svaly a správné držení těla. Pomáhá při zvýšení vytrvalosti, síly, pohyblivosti, ohebnosti a koncentrace. Zlepšuje držení těla, dýchání, vitalitu, duševní a fyzickou rovnováhu.

Moje dojmy:
No... moc ráda bych napsala, že mě toto cvičení ucvhátilo a všem vřele doporučuji běžet s podložkou do fitka. Ehm, ne :D Nerada bych Chi toningu křivdila, pro někoho to může být ideální cvičení a pokud máte rádi jógu a aerobik, tak máte vyhráno. Já bohužel ani jedno zrovna nemusím. Jógu neodsuzuji, ba naopak, vlastně ji mám docela ráda, ale nemám na to moc trpělivosti. Od 4 let mě nutí coby tanečnici rychlerychlerychle na počítání zaskákat sestavu, hlavně aby to bylo do hudby a abych to stihla. Proto mi tahle cvičení spíš brnkají na nervy.
Naše hodina probíhala téměř podle výše uvedené rovnice - zahřátí, pak jsme se všelijak podivně vlnily a kroutily, balancovaly na různých končetinách, dokonce jsem se chvíli ocitla i v holubičce :D Na konci jsme posilovaly břicho a došlo i na zadek.
Člověk se i zapotil, chvílemi vlastně i docela pobavil :D Ohromné zrcadlo před námi poskytovalo skvělou podívanou na celou naší snaživou skupinu, jak se bosky svíjíme do rytmu hudby na podložce :D

Moje celkové hodnocení:
Jednou to stačilo, asi tak bych to s dovolením shrnula. Nerada bych vás od Chi toningu odradila, jestli vás to zajímá, určitě to zkuste, třeba se vám to zrovna zalíbí. Já si ale myslím, že správné (= správné pro vás) cvičení by vás mělo bavit a uběhnout tak, aniž byste se každé tři minuty dívaly na hodiny, jestli už náhodou nebude za chvíli konec :D


Zítra vyrážím na bosu, rovněž poprvé v životě. Už dopředu předesílám, že všechno, o čem budu psát, pro mě bude premiérové cvičení :D Jediné, co jsem ve fitku kdy vyzkoušela za lektorované hodiny byla Zumba a ta díkybohu v nabídce není. Tudíž jsem na to zvědavá, jako jsem byla i na předchozí dvě lekce, o bosu aspoň vím, že se to cvičí na tom pověstném půlmíči. Tak jenom doufám, že můj na šestkrát zvrtnutý kotník bude hodný chlapec a zůstane na svém místečku :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)