sobota 26. října 2013

Cheat day ♥

Kdo by je neměl rád? Miluju podváděcí dny, a protože jsem sladkomil, většinou jsou moje prohřešky v čokoládovém provedení. Samozřejmě to neznamená, že bych si dala ráno na kaši kostičku čokolády a hrdě svůj den nazvala hrozivým hříchem. Ale každý ví, že pokud se snažíme jíst víceméně zdravě a neládovat se hranolkama a koblihama, zaslouží si to jednou za čas odměnu v podobě hranolek a koblih. Já osobně jsem měla (a občas pořád mám, přiznávám se) v minulosti problém si tyhle dobroty nevyčítat. A jak už jsem tu možná někdy psala, nakonec jsem z toho kousku mňamky, co jsem si dopřála, nic neměla. Protože jsem po celou dobu myslela na to, jak je to nezdravý, kalorický, tučný, mastný blablabla. Jo, to možná je. Protože jak je to tak na světě zařízeno, většina (neříkám, že všechny! Takovej hummus nebo /achmůjbože/ ovesná kašička s PB... to je zdravé sedmé nebe) lahůdek je buď s pořádnou porcí čokolády, nebo usmažená v kotli oleje, se šlehačkou, smetanovým krémem... Ale jak už psala řada lidí přede mnou, musím to napsat znovu. A to nejen pro vás, ale i pro sebe, protože i já mám občas problém si to uvědomit a neblbnout kvůli kravinám.
Myslíte, že na tom jednom čokoládovém koláči záleží?!

Samozřejmě jsem nezvolila jako modelový příklad čokoládový koláč jen tak pro nic za nic :D Protože ten nejvíc nejlepší čokomilenec z koláčového ráje (plzeňské La Tartelette) zahájil můj sladký den. A jelikož je tenhle článek o "podváděcích dnech" (mimochodem - myslím si, že tento název je zvolen naprosto špatně :D pojďme tomu říkat den za odměnu) , ukážu vám ten můj.

No není to krása? :D Milášek - 70% čokoláda s kávou a kardamomem. Koláče tam odtud bych mohla chválit donekonečna. Zbožňuju je všechny (kromě těch zeleninových a ovocných no :/ ), jak ty čokoládové (např. čokokoko, čokovanilkový, 70% čokoláda, čokomousse, čoko s malinovou marmeládou) tak ty slané (špenátovo lososový, sýr a houby, sýr a šunka, špenát s kari, špenát s lososem, sýr se slaninou a brambory) a nově jsem objevila i kouzlo jejich denních polívkových nabídek. Na každý den připravují dvě varianty a už jenom při čtení rozpisu, který uveřejňují vždy na začátku týdne na fb se sbíhají sliny. Většinou jsou to krémy, pardon - skvostné krémy. Měla jsem možnost ochutnat dva - špenátový s modrým sýrem (achmůjbože) a včera jsem si odnesla s sebou v krabičce do práce na večeři žampionový krém s hřiby (no dobře, a ještě špenátový koláč s kozím sýrem). Bylo by hodně trapný, kdybych pokračovala v tom, jak to bylo výborný :D Zkrátka vám coby plzeňačka nedoporučím při návštěvě Plzně zajít do pivovaru. Běžte do Tartelette!


Oběd už tedy nepovažuju za tak extra podváděcí, každopádně za odměnu je určitě! Mamka se teď vrhla do zkoušení různých polévkových receptů a zatím všechny pokusy dopadly fantasticky. Už jste tu měli možnost vidět její kuchařské kouzlení v podobě hráškové polévky a polévky z červené čočky.
Dneska mi uvařila žampionovou polévku a opět to mělo šťastný konec :D Moc se jí povedla a bohužel mi teď bude muset vařit polívky častěji :D Nojo, jakmile ukážeš, že něco umíš... Navíc z rodiny jím houby jenom já a táta a ten tu dneska není... Muhahahahaa!!!
K tomu už jen tak po skromnu - karbanátek s bramborem, to abych si nekazila chuť :D


A můj čokoden se neobejde bez nejžhavějšího kandidáta na mé nejoblíbenější jídlo ever - čokoládové suflé ♥. Poprvé jsem na suflé vzala i mamku se ségrou, aby pronikly do tajů tohohle osmého divu světa. Už je asi štvalo, jak o tom doma pořád melu a oni mohou bez zkušenností pouze přikyvovat. A tak jsme si udělaly pěkné dámské odpoledne a daly jsme si kávu spolu s touhle čokoládovou explozí. Co vám budu vyprávět, slastně se olizovaly a ani nemohly mluvit, což byl můj cíl a zadařilo se :D Byly unešené stejně jako já a už nejsem závislačka sama, ale jsme na to už tři (+moje suflé kamarádka parťačka, které vděčím za objev).


A holčičí jízda pokračovala - už dlouho jsme si dělaly zálusk na film "Battle of the year". Coby tanečnice (ač se nezaměřuji na hip hop/ b-boying) jsem absolutně nadšená a od začátku jsem měla bradu až u kolen. Neskutečný. Pokud jste někdo alespoň trochu tanečně založen a nevadí vám break dance, točení na hlavách a trilión dechberoucích salt a přemetů - JDĚTE! Není tam žádný happyending románek, nešťastnou lásku která se zázrakem promění ve šťastnou úplně vyřadili a od začátku až do konce je to čistě tanec a já dávám jedničku s hvězdičkou.


A to se logicky neobešlo bez popkornu. Každopádně nepopírám, že už jsem byla totálně přecpaná, tudíž mi posloužil i jako dobrá večeře :D


A jak jsem už říkala, hluboko ve mně stále dřímá ta přísná Lucka, co jí pronásledují výčitky, ač se tomu brání seč může - cvičení dnes bylo naprostou nutností :D Každopádně cvičila bych tak jako tak, protože jsem na to celý týden neměla absolutně čas a tréninky s pobíháním v práci mi na výdej energie naprosto stačily. Proto jsem se na dnešní pohyb úplně klepala a už u snídaně jsem seděla ve sportovní podprsence :D


Cheat day.

No, nevím, jak vypadá váš podváděcí den za odměnu, jestli je vůbec máte, jestli hřešíte víc a nebo byste zůstali třeba jenom u toho koláče :D No dneska jsem teda vůbec netroškařila, ale jsem nadmíru spokojená a vtipný je, že po celém dni vážím dokonce o kilo méně :D Co mi tím chce ta váha asi říct? :D

2 komentáře:

  1. :-D peknes to napsala, i když na rozdíl odemne já se ani nehybala :-D
    A ten obrázek je nejlepší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :D no, pořád jsou ve mně hluboko schované zlé zbytky přísného já, snad se mi je časem podaří vypudit :D
      Jo, uvažuji o vytisknutí a následném nalepení na viditelné místo !

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)