středa 18. září 2013

Packed Lunches

Hezký ošklivý propršený depresivní den přeji!
Nevím jak vám, ale mě přijdou středy snad nejdelším dnem týdne :D Nechápu, proč to tak je, ale ač máme ve škole až od devíti, táhne se to jako tejden bez peněz a je to nuda nadruhou. Naštěstí mi byla pořízena Módní bible (nová Elle, poznámka redakce :D) a tak mi vytvořily spolu s kávou příjemné odpoledne.
Taky se cítím docela provinile, protože se zatím nic moc neučím. Jsem jediná? :D Začínám bejt docela ve stresu, protože mi to přijde jako takovej zlověstnej klid před bouřkou, asi bych měla s něčím začít. Plánuju studijní nálož přes víkend, ale já plánuju leccos, znáte to...

Zpátky k tématu. Poslední dobou články tohohle typu dost vyhledávám, inspirace není nikdy dost a hlavně je to teď nejaktuálnější téma - ta proklatá škola. A milovníci DOBRÉHO a zdravého jídla (jako jsem já!) začali nadšeně krabičkovat a mnohdy jim (jako mně!) dochází nápady. Musím přiznat, že jsem takovej poloviční krabičkář, některé obědy si nechávám přihlášené v jídelně (pochopitelně tam nemůžu nechat krupicovou kaši, skořicové lívance a kuře s bramborem!) a ty nejhorší dny, kdy si zkrátka žádný normální smrtelník nemůže z lákavé nabídky vybrat, si obědy odhlašuju a radši s sebou tahám pár krabic v tašce.
A tak jsem se rozhodla stejně jako pár ostatních blogerek (já to slovo v podstatě tak moc nemám ráda...:D) přispět svou troškou do mlýna a ukázat vám, co baštím ve škole já :)


 Hned na začátek tu máme dnešní oběd a rovnou premiérový, protože špenátové gnocchi jsem měla poprvý... a prošly degustací :D Takže zkuste hádat, co se skrývá v krabičce. Ano, špenátové gnochci :D s uzeným tofu, hermelínem a žampiony. A i když se může zdát, že tento článek by měl být návodem pro nenápadité kuchtíky, prosímvás - ty gnocchi jsou vážně výborný, ale jenom teplý a právě vylitý z hrnce. Neříkám, že jsem si nepochutnala (to já si pochutnám vždycky, když vařím. Musím, přece nebudu ostatním tvrdit, že jsem si to udělala hnusný :D), ale přeci jen to na mě bylo krapet tužší, než jsem zvyklá :D Nicméně miláčkovi tofu se nedá nic vyknout. NIKDY.

 Taky jsem vám stihla vyfotit zítřejší krabičku, kuřecí kousky na kari s parboiled rýží. Dneska poprvé jsem vařila tu klasickou sypanou, ne pytlíkovou. A byla to velká akce, opět jsem si potvrdila, že návodům se nedá věřit :D Píšou 1 díl rýže na 2,5 dílů vody. Přesně jsem to vypočítala, ještě jsem přidala trochu vody k dobru navíc a za deset minut na mě chudinka rýže křičela z hrnce. Samozřejmě jsem jí málem celou usmrtila vysušením, takže dílů vody bylo nejmíň 5 :D
 A můj nejlepší obědový kamarád, kuskus. Pokud nemáte čas a ani nápady, kuskus to vždycky zachrání. Chutná totiž stále skvěle i když je studený, příprava vám zabere pár minut (stačí zalít horkou vodou a nechat 10 minut odstát po pokličkou, sranda) a můžete k němu přihodit co se vám jenom zachce. Mně se většinou zachce pořád to samý :D Takže moje klasika - syrovátkový sýr, hermelín, šunka a věřte nebo ne, pod tou náloží se krčí kuřecí.
 Dalším rychlým obědem jsou tortilly s nejrůznějšími náplněmi. Tady se meze nekladou - houby, maso, šunka, hermelín, špenát, sýr, vajíčka... Na téhle fotce je i sváča (celozrnné lupínky, arašídy, ovesná sušenka, celozrnný toust s Lučinou) , ale hlavní role obsazena mojí skvostnou tortillou se syrovátkovým sýrem a šunkou s cottagem. Cottage je mimo jiné taky super na vlastní obědy, přihodíte k němu nějaké pečivo se šunkou a máte dlabanec jedna dvě.
 
 
 Zde pár trapně se opakujících kuskusů. Jak říkám, můj největší obědový oblíbenec :)
  • kuskus se šunkou a tofu na kari a pepři      
  • kuskus s masem, šunkou a lučinou             
  • kuskus s cottagem (nevábné, ale mňam :D)
 A takhle vypadalo mé celodenní krabičkování. Když vám zrovna dojdou tortilly, nic nebrání tomu, abyste si uplácali svoje vlastní v podobě celozrnných palačinek. Možství mouka-vejce-mléko baj vočko, dovnitř taky co hrdlo ráčí, tadáá, další dobrota :) svačinový speciál by tedy měl přijít až někdy jindy, ale když už nám to tahle fotka cpe, tak prosím - žitný chléb se sýrem, dobrý vláknina s oříškama a kefír s karobem.
 A kdo mě už nějakou dobu sleduje, musel tušit, že na nudle ze Spencera musí zákonnitě přijít řada :D Zlatíčka moje. Další super extra rychlá příprava, navíc výborně zasytí. Tady konkrétně s kuskusem a kuřecím. Vedle nám zase kazí fotku svačina... tvaroh s jogurtem a karobem, kaiserka s tofu pomazánkou a sýrem.
A nezapomeňte, že musíte být vynalézaví a když něco zbyde od večeře, honem rychle to nacpěte do krabičky, pak to hoďte někam dozadu do ledničky a dělejte, jakoby nic :D Na fotce sprostě ukradená rýže, dokonce až z oběda! :D se šunkou, vajíčkem, Lučinou a petrželkou.

Tak doufám, že vám dnešní článek přinesl aspoň trochu inspirace. Mé nebarevné fotky mohou sice trochu nudit, ale co nadělám... i tak si vždycky pochutnám a navíc v lidskou hodinu, ne v půl třetí jako obvykle, kdy nás konečně z té školní psychárny pustí do jídelny na kus žvance :D
Tak vám přeju pěkný večer a dobrý zítřejší oběd! Na mě čeká foto č. 2

4 komentáře:

  1. Občas jsem si Elle koupila, ale potom, co v ní teď napsali ten článek o blogerkách, u mě docela klesl.
    Rýže s vajíčkem je super! To si musím taky udělat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, taky mi docela spadla brada... ale kromě Diety a Elle mi zkrátka žádný časopis nesedne, navíc mám v Elle oblíbené rubriky a mají krásné fotky. A taky jsem si ho předplatila, dostanu Just Cavali :D
      Je to dobrý, určitě zkus :)

      Vymazat
  2. Ty se koukám nenudíš, neustále nové kombinace:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně naopak přijde, že je to pořád to samý :/ :D

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)