pondělí 23. září 2013

Čokoládový fondant

Po tom, co jsem ochutnala to nejlepší suflé na světě jsem si slíbila, že v žádném případě nechci, aby se mému panu žaludkovi příliš dlouho stýskalo po nějaké podobně skvostné čokoládové kreaci.
A jako by mě Bůh vyslyšel, v Elle na mě znenadání vykouknul recept na čokoládový fondant... a bylo rozhodnuto.
(Tzn. tohle opravdu není žádný zdravý recept z fitness kapitolky :D Tohle je regulérní prasárnička, ale výbornáááá)



 INGREDIENCE:
250 g čokolády (já měla 2 tabulky na vaření a zbytek 70% deutsche quality :D)
175 g másla
80 g cukru
75 g mouky
5 vajec

Troubu předehřejeme na 210° a vytřeme dormu máslem. Doporučuju malý čtvercový pekáč. My takový nemáme, takže je fondant hodně nízký (no narovinu, vyšší by byl mnohem lepší...). Čokoládu s máslem rozpustíme a smícháme v hustší hmotu. Vejce s cukrem důkladně rozšleháme šlehačem a přidáme k čokoládové směsi. Nakonec přidáme mouku, smícháme, nalijeme do formy a pečeme 10 minut.


Pan žaludek je spokojený, sice s láskou stále vzpomíná na suflé, (už jsme s kamarádkou zkrátili čekací dobu na suflé o polovinu... nenažraný, to je hrozný :D) ale po tomhle fondantu si nemůže na nic stěžovat.

 
K snídani (samozřejmě bez kašičky se snídaně nejmenuje snídaně, ale "ranní jídlo") jako stvořené. A kdo má tendenci k tomu míti výčitky z těchto čoko-máslo-cukrových hříchů > řídím se heslem ´ráno se smí úplně všechno´ ( a z takový mňamky ani nemůžete mít výčitky! :D)


5 komentářů:

  1. Já- chci-kousek-teď-hned! :D
    Čokoládové buchtičky jsou prostě nejlepší hřešeníčko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ráda bych ti kus nějak poslala... :D Holt budeš muset vyzkoušet :P
      To souhlasím :)

      Vymazat
  2. No nádhera :) Já teda moc na čokoládové věci nejsem (i když čokoládu miluji), ale konečně jsem se rozhodla, udělat ten tvůj cheescake! Takže v sobotu prý bude královská snídaně (pokud se povede) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cheesecake stále nic netrumflo, takže taky v nejbližší době plánuju opáčko :D :) Věřím, že povede, dej pak vědět jak chutnalo :)

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)