sobota 7. září 2013

8. Food inspiration

To to letí, už 8. díl? To se musím podívat, co všechno už jsem za svou dosavadní blogerskou kariéru "ukuchtila" (naskládala pěkně na talíř), že to vydalo na osm dílů! :D
Konečně mám čas vařit, něco málo i upéct a hlavně mi začalo alespoň částečné krabičkování do školy, protože ne vždy jsou obědy vhodné k pozření a navíc čekat na jídlo až do půl třetí?! Týrání neviňátek.
Každopádně krabičkové obědy do dnešního článku nedám, vyčkávám, až se mi jich nahromadí víc a pak bych mohla sesmolit nějaký schoolfood inspiration :) (v těch názvech bych mohla být originálnější)

Dnes je toho na programu trochu více než obvykle, fotit mě nějak nezvykle bavilo, navíc jsem nepozorovaně ukradla velkýho bráchu Nikona a nikdo mi ho zatím nesebral (snad mi to nebude zakázáno :D), takže mají fotky úplně jiné kouzlo :)

Můj první výtvor bych nazvala "nudné odpoledne" - aneb když najdete vánoční vykrajovátko a nutně ho potřebujete zužitkovat. Jinak jste správně poznali - celozrnné pečivo s Lučinou a eidam 30%.

Nedělní obědy vždy věstí něco dobrého a proč? Protože vaří maminka :) Játrová omáčka s rýží. (Nedokážu si představit, že budu v budoucnu bydlet sama a víkendové obědy nebudou od maminky :D )
Trapně pouze pro připomenutí, rituální ovesné snídaně.
Obr. 1: Jáhlová kaše s mákem, domácím müsli, máslíčkem a medem s karamelovou kávou (nebo čokoládovou? :D)
Obr. 2: Ovesná kaše s mákem, máslíčkem medem a kávou kdovíjakou.
Obr 3: Jáhlová kaše s máslíčkem (překvapivě), karobovou buchtou (recept brzy!) a... kafem!
Z Alberta jsem si nedávno slavnostně odnesla výborné tortilly. Nelámou se a ani nejsou sladké, jako některé bývají. K nim jsem si koupila žampiony a večeře byla na světě :) = tortilla s žampiony na kari, Lučinou, plátkovým sýrem a francouzskou šunkou.
Večeře codůmdal - Polentová kaše, francouzská šunka, nastrouhané tofu natural na kari, a (neviditelné - ale je tam! :D) kuřecí maso co zbylo z oběda. (Mimochodem - táta odjel s Nikonem... takže zhoršená kvalitka)
A onen oběd, ze kterého zbylo kuřecí maso :D Další z víkendových dobrot - maminčino výtečné pečené kuře s bramborama.
Pondělní oběd pro lepší náladu (návrat ze školy...) - celozrnné špagety (mimochodem jsou výborné! Z Lidlu, samosebou) s tuňákem a syrovátkovým sýrem.
A dobrému obědu předcházela dobrá snídaně, která byla zároveň první školní. Ráno jsem rozespalá a mrzutá ke všemu svému neštěstí zjistila, že mi vločky vystačí asi tak na půlku mojí normální porce kašičky. Díkybohu jsem si ale vzpomněla, že někde ve spíži se schovávají otruby, a tak jsem to zkusila namixovat. A nakonec z toho vznikla stejně dobrá kaše, jako jsou všechny ostatní, takže ve finále příjemná změna.
> ovesno otrubová kaše v sójovém mléce s mákem, datlovým sirupem a máslíčkem se zeleným čajem.
Odpolední svačinka - tvaroh s medem a Havlíčkovou ořechovou sušenkou.
3 dny za sebou se mi vstávalo z vesela, protože mě hřálo vědomí toho, že na mě v lednici netrpělivě čeká můj vydařený cheesecake (recept ZDE) . Bohužel, poslední kousek byl smutečně dojezen mou sestrou a myslím si, že příští týden to nevydržím a upeču ho znovu :D
 Maminčiny (ne, to nebyl víkendový oběd :D) zapečené těstoviny s mletým masem a celozrnný toust s tvarohem.
A teď už budu vážně trapná :D Maminčiny zapečené brambory s vepřovým masem na paprice. Nojo nojo... dnešní food inspiration by se měl jmenovat maminčiny dobroty... uznávám :D
A na závěr rychlá večeře - míchaná vajíčka s francouzskou nejlepšínasvětě šunkou a celozrnné tousty.

Snad byl můj food inspiration opravdu alespoň trochu inspirativní a neminul se účinkem. Také zde veřejně své mamince skládám poklonu, protože v zemi zdejší těžko hledat lepší kuchařku (to si myslí každá dcera :D) a její jídla budu milovat do konce života!

4 komentáře:

  1. Ten vykrájený sýr vypadá parádně, taky mě to už napadlo, ale bohužel nemám vykrajovátko :D
    V obchodech však už blázní s Vánocemi, tak určitě brzy nějaké seženu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hned se jinak svačí, když to nějak vypadá :D Ale bylo mi to líto sníst, taková výstavní svačina ! :D

      Vymazat
  2. Mamka dělá fakt samé dobroty, jak tak koukám. Akorát máš někdy docela malé porce, hlavně co se oběda týče, nebo aspoň mně by to nestačilo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maminka je skvělá :) To možná jenom vypadá, většinou mám stejnou porci, jako ostatní :) I když možná je to tak, někdy nemám moc hlad a jindy bych zase snědla na co přijdu :D

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)