sobota 24. srpna 2013

Sušenkový speciál

Nevím jak vy, ale já jsem už od malička sušenková. Vždycky, když jsme někam jeli na celé odpoledne, sváča byla naprosto jasná - sušenkááá! Ať už to byla Tatranka, Siesta, Mila, Kávenky, zkrátka klasiky, ale u nás velice oblíbené. Ideálně s čokoládovou náplní, hodnou porcí ořechů, nejlépe nějaká XXL size, prostě mňamka (vážně mi to vždycky moc chutnalo :D). Nejím ovoce ani zeleninu, tudíž jablíčkem mi nikdo pusu nezacpal, takže sušenky se u nás našly vždycky.

Nemusím snad ani psát, jaká zla jsou v těch lahodně vypadajících cukrátkách ukrytá, stačí se podívat na složení a máte celovečerní čtení. Jasně, jednou za čas neuškodí nic, ale rozhodně to nedoporučuju jako každodenní sváču, pokud nechcete mít kolem břicha třaslavý tukový prstenec :D

Proto vám chci ukázat pro mnohé z vás již známé zdravější a mnohdy i chutnější varianty sušenek/ sladkých svačinek, které se u nás teď nově (od té doby, co jsem se začala zajímat o zdravější stravu) vyskytují pravidělně ve spíži.


Začnu nováčky mezi ostřílenými kozáky, cereální tyčinky od Nutrendu. No, neříkám, že složení je úplně ideální, ale jako poworkoutové doplnění cukru je to více než dostačující :) Příjemná cena 8,- ve zdravé výživě - a co se prodává ve zdravé výživě, to se zkrátka smí papat! :D



Moji dlouhodobí oblíbenci - Mysli ovesné sušenky.  Několik příchutí, ideální velikost, ke kašičce na snídani, nebo k jogurtu na sváču sedí tyhle sušky jako prdýlka na hrnec :) Já mám nejradši kokosové, mamka nejvíc ze všech zbožňuje oříškové, tvrdí, že jí chutnají jako vánoční cukroví. Takže naše rodina Emco značně peněžně podporuje :D


S mamkou máme pár dalších oblíbenců, i firma co vyrábí MaxiNuty je díky nám za vodou :D Müsli tyčinky jsou složením čím dál tím horší a horší, proto se je snažím moc nekupovat. MaxiNutám ale těžko odolávám, každopádně si myslím, že ze všech müsli tyček jsou na tom téměř nejlépe. Jsou v nich opravdové a celé ořechy, povětšinou jsou zalité medem a zkrátka chuntají moc dobře.


Kdo by nemiloval hořkou čokoládu a ještě k tomu na cornies. Tímhle u mě Racio zabodovalo, na rýžové chlebíčky mě moc neužije, ale cornies, to jo, to si dám říct :) Navíc čokoláda opravdu chutná jako čokoláda, ne jako taková ta šílená kakaová hmota, co čokoládu viděla jenom z dálky a ještě k tomu z vlaku.


Věděli jste to, tohle muselo přijít :D Havlíček je jako stalker, je tu všude s námi! Můžu ale s klidným srdcem říct, že jeho sušenky jsou mými jednoznačnými favority. Mají super praktické balení, takže ideální hodit do kabelky na cesty, navíc se málokdy stane, že mi sednou všechny příchutě. Petr mě vždycky uklidní, že dělám správnou věc, když lovím rukou v krabičce a prostě co si budeme vykládat - chutnají dobře.


U těchhle věnečků na inženýra asi zapomněli, nebo se jim moc nelíbil :D Ale právě tyto věnečky s chia semínky mi chutnají možná ještě víc, než ty Péťovo zázraky. Jsou měkkčí a ty chia semínka to ozvláštnily. Jedinou vadou je, že nejsou balené po jednom. Ale dobře, přivírám očko...



Jenom aby se neřeklo, že jsem sušenkám nevěnovala jejich vlastní slavnostní fotky...


Na tyhle skvělé farmářské sušenky jsem narazila nedávno a úplně náhodou - moje nová kamarádka z nich byla na Maltě nadšená a i mně moc zachutnaly. Mají docela obstojné složení, 30 % ovesných vloček celozrnná mouka, slazeno třtinovým cukrem. Navíc nám Albert zaručuje "quality", co víc si přát :D K dostání překvapivě v Albertu, cena se pohybuje okolo 35 Kč - je to trochu víc, ale zato je jich tam hodně a jsou vážně moc dobré.


Občas se ale zázrakem stane, že se mi místo celozrnné sušenky připlete k svačině záhadným způsobem tenhle nevinný cookiesek... A to je mi ho pak vždycky tolik moc líto, že mu ukrátím trápení a milostivě ho prostě sežeru :D


A ač je dnešní článek věnován sušenkám, musím vás upozornit i na v poslední době opomíjené ořechy. Fungují totiž jako skvělá náhrada sladkostí, navíc jsou výborným zdrojem hodných nenasycených tuků, které naše tělo potřebuje a i našemu tělu prospívají (honem honem, zaútočme se lžící na PB!!!). Takže si nebojte nabrat pořádnou hrst oříšků a bez výčitek je pěkně všechny schroupat :)


A jaké jsou vaše oblíbené sušenky? Jaké se u vás ve spíži vždycky najdou? :)


3 komentáře:

  1. já se sušenkami cpala jako malá na tuny ( a jak jsem pak dopadla..), ale těmhle bych neodolala, miluji maxi nutu a takovéhle oříškové :) jednou jsem měla i swissi a ty jsou dobré a složení taky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jako malá sladké milovala, ale vím, že jsem hodně jedla hlavně musli tyčinky. Nejvíc ty banánové s čoko polevou. :D Teď už si maximálně něco občas koupím ve zdravé výživě, ale radši si prostě něco upeču... Což mi připomíná, že bych si měla najít nějaký fajn recept na domácí musli tyčinky, když se nám blíží ta škola -_-, abych měla co na sváču. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych si je také ráda pekla, jenomže zas tak často je nejím a hned by se zkazily. Každopádně mám pár receptů na domácí sušenky a müsli tyčinky a plánuju je v nejbližší době vyzkoušet, také hlavně kvůli škole jak říkáš :) Tak sem pak hodím recept, pokud to neskončí katastrofou :D

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)