čtvrtek 29. srpna 2013

Óda na kávu

KAFE.
Pro mnohé z nás věčné téma. Škodí, neškodí, pít, nepít... Jasně. Káva odvodňuje a je v ní legendární kofein. O tom se píše, že zvyšuje hladinu zlého LDL cholesterolu, který zanáší a ucpává cévy a ohrožuje činnost srdce. No zní to šíleně, ale uklidněním nám může být to, že toto tvrzení platí zvláště pro ty dobrodruhy, co pijí šest kyblíků kafe denně.
Posedlé dietářky by mě teď mohly zkritizovat, že bych na kávu neměla ani pomyslet. No, ono není kafe jako kafe. Něco jiného je, když si do něj nasypete tři cukříky, vylijete pár smetánek a nastříkáte si do něj půl tuby šlehačky. A na závěr by se hodila ještě nějaká ta sladká tečka :)

Kdežto taková dobrá neškodná malá střední kávička dvě, to není žádná špatnost. To je lék na depresi z myšlenek na blížící se školu a z pohledu ven na ten sajrajt. Káva zkrátka na hubnutí vliv nemá.  
A já jsem se !střízlivě :D zamilovala.
( a taky je to docela drsný - no uznejte, co zní líp? "Dám si čaj..." / "Dám si kávu" :D )


Nevím, jak moc velcí jste kávoví znalci, ale já jsem teda rozhodně neznalec. S kafem jsem začala asi tak před půl rokem a to čistě jenom ze zvědavosti. V podstatě mi klasický rozpustný Nescafé ani moc nechutnalo, ale ten pocit, že si dáte s mamkou společně hrneček kafíčka, ten mi za to stál :3 Pořád jsem ale zůstavala věrná svému milovanému zelenému čaji, ke kterému chovám nehynoucí lásku dodnes.

Pak mi ale postupně zachutnalo latté, později capuccino a pak vynalezli tento božský nápoj...
 
Kafíčko s příchutí! Představuji vám mého kofeinového milence, chrabrého prince Douwe Egberts. Určitě jste na ně v obchodech už narazili, příchutě jsou celkem 4 - vanilka, karamel, oříšek a čokoláda, z čehož tu poslední jsem viděla včera poprvé a už je doma s bráchou karamelem.
 Nejen, že tak NÁDHERNĚ voní, ale o to lépe chutná. Další příjemnou záležitostí je, že je káva sama o sobě sladší, a proto nevyžaduje nějaké extra doslazování.
 Široké využití nemusím zmiňovat, v kašičce je to gurmánská záležitost a kdyby z toho dělali voňavku, už mám doma třetí lahvičku :D
Nejvíc mi ale chutná karamelová příchuť, oříšek jsem vyzkoušela pouze v obchodě u toho mini ochutnávacího pultíku a už se mi též zapsal na wishlist. Čokoládu mi včera ochotně koupila maminka a i tahle příchuť si mě získala.

Takže všemi deseti doporučuju vyzkoušet, pokud jste kávoví začátečníci zvědavci jako já, je to správný start! :D
Dnešní snídaně aneb ráno je hned pěknější :)
Doufám, že jsem vám udělala chutě a vy, co nejste kafaři jste alespoň dostali chuť na tu kaši z poslední fotky, protože ta byla taktéž delikátní :D

8 komentářů:

  1. Milujem túto kávu! Karamelovú. Mňam! Vôbec, milujem kávu. A máš pravdu, znie to drsne.
    Túto čokoládovú som u nás ešte nevidela, ale pozriem sa po nej. Na vanilkovú sa chystám a oriešková je totálna mňamka. :-) Som strašný kávičkar, sakra. :D :D Nie je nič krajšie ako začať ráno so skvelými raňajkami spolu so skvelou kávou. Najlepší začiatok dňa. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím!!! Člověk si musí umět udělat pěkné ráno a s tímhle kafíčkem to jde jedna dvě :) A já už se zase těším na snídani :D

      Vymazat
  2. miluju vůni kafe :) dřív jsem hodně pila 3+1 teď už si občas udělám jen caro a ovocné čaje slazené stévií :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to s tou kávou také moc nepřeháním, max. jedno denně a poslední dobou hlavně ráno, ke kaši je to fakt dobrota :)

      Vymazat
  3. ruku na srdce dámy;toto nemá s kávou nič spoločné. Pravý kávičkár si toto nikdy nekúpi, niet nad práve presso.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakto, že nemá? Rozpustná káva 95%, aroma 5%, tak nevím, co by to bylo jiného. A nikde není psáno, že jsem pravý kávičkář :)

      Vymazat
  4. Vieš ako sa vlastne robí instantná káva, pogoogli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ti tento "napoj" nezamlouva, nikdo ti ho nenuti. Ja mam tuhle >kavu< rada a tim to pro me konci :)

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)