neděle 18. srpna 2013

Malta, díl 3. (a už opravdu poslední!)

Jsem zpátky ve svém milovaném baráčku, sedím ve svém pohodlném křesílku, jsem po vynikající ovesno máslíčkové snídani a v kuchyni mi maminka vaří mojí nejoblíbenější omáčku s rýží.
Ano, jsem velice spokojená! :D

Včera večer jsem přiletěla z Malty. A bylo to snad poprvé, co jsem se těšila domů, do Čech. Na druhou stranu jsem ale zažila neuvěřitelné dva týdny na neuvěřitelném ostrově a myslím si, že na každý den, co jsem tam prožila, nikdy nezapomenu!


Malta. To je maličký ostrov plný přátelských lidí, co vám chtějí za každou cenu pomáhat nebo radit, aniž byste to v danou chvíli zrovna potřebovali :D Každopádně když stojíte uprostřed náměstí naprosto ztraceni s obří neforemnou mapou v ruce, pomoc tří sympatických mladíků vás zajisté velice potěší. Malta nadchne milovníky tropických teplot, vedro je tam opravdu parádní. Opálení zaručeno ( testováno na mě! ).



Malta má nádherné hlavní město - Vallettu. Všechny budovy (a to po celém ostrově) jsou ze světlého kamene, neuvidíte tu ani jednu červenou střechu nebo omítnutý domek. Má kouzelné uzoučké uličky se zdobenými balkóny, všude je spoustu restaurací ovlivněných různými druhy zámořských kuchyní a také spoustu útulných kavárniček s nejlepšími kapučíny na světě.



Písčité pláže se nacházejí pouze na severu ostrova, všude jinde najdete pouze kamenné pláže. Což bylo pro mě částečně příjemnější (i když ležet na tvrdém není zrovna procházka růžovým sadem :D), protože jsem pak nemusela dolovat písek z tašky, z učebnic, z plavek a z vlasů. Ale nebylo nic příjemnějšího, než se odjet po škole vyvalit k moři...


...ideálně s přáteli :)


... Například na jeden z Maltských ostrovů - Comino, s modrou lagunou...


... A samozřejmě s kvalitním čtivem!


Po škole (do které jsem se poslední týden opravdu denně těšila, jelikož jsem změnila třídu a můj učitel i kolektiv byl vážně super! )  jsme obvykle odjeli na odpolední aktivitu, která byla povětšinou příjmná. Ať už to byl výlet do městeček, do nákupních center, na pláže a nebo třeba do národních maltských zahrad.



Co se jazyka týče - myslím si, že týden navíc by byl pro mou angličtinu ještě ideálnější, ale co se týče "prázdnin" ty dva týdny bohatě stačí. Ve škole se mi mnohem zamlouvala druhá část pobytu na Maltě, měla jsem skvělou třídu i učitele, naučila jsem se spoustu nových slov a frází. Ale stejně si myslím, že výsledkem celého kurzu je hlavně to, že jsem ve vyjadřování a reagování v anglické konverzaci pohotovější, udělala jsem si celkově větší pořádek v gramatice ( ach ty časy... ) a používám častěji souvětí. Přijde mi, že šlo hlavně o zlepšení v plynulosti konverzace, ne o milion nových slovíček.
Bohužel mi bylo překážkou to, že Češi jsou všude, takže se češtiny nezbavíte ani kdybyste chtěli. Já a moje dvě české kamarádky, co jsem si tam našla, jsme na to ale vyzrály a i přesto, že bysme si mohly nakrásně povídat v češtině, přeply jsme do angličtiny kdykoli to bylo možné. Pravda, částečně taky kvůli tomu, že se k nám do party nacpala připojila jedna Němka, tak nám bylo blbý, že nám nerozumí :D Nakonec se ale stalo to, že ona celou dobu mlčela a my tři, stejné národnosti, jsme drbaly v cizím jazyce.

O jídle už jeden článek byl a znovu se k němu vracet nebudu. Nebylo to úplně ideální... A proto jsem se hrozně strašně šíleně neskutečně moc těšila na svoje domácí dobroty!


A přivítala mě nacpaná lednička s mými oblíbenými: jogurty Olma klasik, Alpro soya dezerty, cottage, mozzarely, tvaroh, eidam, šunka, Frisco bílý hrozen... vajíčka!! :D


A na stole mě čekalo tohle milé překvapení :) Nákupy z Německa, z Alberta a vlevo jeden cizinec, z dálky dovezen >>

Ne snad, že bych se chlubila opálením...

Výborná hořká čokoláda od tatínka, co se před týdnem vrátil z Aljašky :) O tom, co mi přivezl plánuji článek. Spolu s tím, co jsem si přivezla z Malty já... no oblečení samozřejmě! :D (ne, kecám, nejen to...)

A na závěr - o tohle vás nemůžu připravit! Moje první pořádná domácí ovesná kaše s miláčkem za poslední dva týdny! Vzbudila jsem se už v půl 8, nemohla jsem dospat a když jsem ji vařila, netrpělivě jsem přešlapovala u sporáku jenom aby to už bylo hotový :D 


No co může být lepšího :)


Snad jedině tyhle vynikající ricotové pastici, o kterých jsem vám již básnila minule. Ty mi budou opravdu opravdu OPRAVDU moc chybět. Ale věřím, že jsem holka šikovná a upeču nějaký podobný šáteček. Snad.
Vůbec, už se tak těším, až si upeču a uvařím všechny mňamky z mého seznamu. Po večerech na Maltě jsem si při občasném utření tekoucích slin psala seznam, co všechno musím po návratu domů upéct, usmažit a uvařit :D a taky koupit, Monča mi dělá chutě s kokosovým mlékem, na jiném blogu jsem zase narazila na pohankové müsli, jinde zase na ovesné polštářky. Vidím to na velký vyvařovací a nakupovací den!
A taky chci něco provést se vzhledem blogu...

No plánů mám spoustu, ale už vás tím nebudu otravovat a zbytečně prodlužovat již beztak obří článek.
Zkrátka na Maltě bylo krásně, jsem moc vděčná rodičům za to, že mi tenhle kurz umožnili absolvovat a budu na něj ráda vzpomínat i za několik let :)
Mějte se krásně a slibuju, že se teď ze mě stane opět pilná blogerka!

2 komentáře:

  1. vrátila by ses tam, kdybys mohla? :) jé vy jste taková akční, cestující rodina :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím. Momentálně asi ne, jsem ráda, že jsem doma :) Ale příští rok možná ano, i když spíš na vlastní pěst. Každopádně kvůli večerním párty bych se vrátila stoprocentně, to jsem ani v článku nezmiňovala.. V životě jsem si takhle neužila noční život! :D

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)