pondělí 12. srpna 2013

Malta, díl 2.

Tak se vám hlásím již podruhé z Malty, tentokrát o něco veselejší než při prvním článku!
Co jsem tu celé dny dělala si nechám na doma, kdy budu mít víc času a energie na to, sepsat nějaký extra super nenudící článek o tom, co bylo náplní mých krásných dní na Maltě, teď by to asi stálo za starou bačkoru, jelikož jsem myšlenkami hned na několika místech najednou a bojím se, že by to moc nedávalo smysl :D (jenom stručně, pro představu - škola, pláž, pááártyyyy)

Každopádně vám můžu říct, že je to tu nádherný a čas tu utíká až příliš rychle. Vůbec si neuvědomuju, že jsem tu už přes týden!

Dnešní "letemsvětem článek" bych chtěla věnovat jídlu, co mě tu obšťastňuje. No, to je poněkud ironické slovní spojení, protože moje rodina je co se jídla týče naprosto děsivá. Snídaně si zajišťuju ve vlastním zájmu sama, nakoupila jsem si kašičky z Markse (Bože, mají tu jen specializované Spencerovské obchůdky na jídlo! Sedmé nebe.)



 Tahle druhá kaše je geniální. Stačí mojí hostmother požádat o horkou vodu a snídaně je na světě. Mňam mňam! (Nicméně nic nemá na mojí domácí kašičku s obří lžící PB -_- )

A teď přichází typické Maltské jídlo - Pastici. Bože můj, to je tak vynikající! Těsto se podobá našemu listovému, ale je mnohem vláčnější a má takovou slanější chuť. Uvnitř je ten nejjemnější sýr, co si dokážete představit. Zkrátka největší dobrůtka.


Na každém rohu narazíte na Pasticcerii, kde tyhle zázraky prodávají. A pozor - za pouhých 30 centů. Takže si umíte představit jak moc jsem nadšená a spoustu jich poputuje domů na ochutnávku :D
Dnes také nahradili mojí večeři (těstoviny s pomodorem, óóó, jak originální, už po třetí? Ta ženská umí jenom 4 jídla...), bylo to super, seděla jsem v parku (první zelený park, co jsem na Maltě viděla, jinak všechny kytičky zemřely horkem) a pochutnávala si na výborném pastici s masem a houbami >>


A na sýrovém pastici - toho sýra tam bylo tolik, že to vážilo snad sto kilo :D


Jeden den jsme si udělaly s kamarádkama pěkný výlet do nedalekého městečka a daly jsme si oběd v jedné pěkné a příjemné restauraci. Dala jsem si těstoviny plněné jak jinak než jejich tradičním téměř tekutým sýrem... trapně bych se opakovala kdybych řekla, že to bylo zkrátka božský!


Zde těstoviny v objetí kamaráda pastici...


Zde typický maltský dortíček... nicméně na mě až moc ovocně barevný, tudíž je jasné, že je to kamarádčin úlovek...


Ale i já jsem si chtěla udělat radost nějakou tou sladkou tečkou a tahle roztomilá kulička mi padla do oka jako první... A věděla jsem proč si ji vybrat, byla totiž... no, jak to jen říct originálněji? Výborná :D


Bohužel mé obědy v podobě toustů setrvávají, proto si kupuju v obchodech povětšinou makrely v kozervě a k tomu chroupu Cornies, nebo si dám tyhle rozkošné sardinky ze Spencera. 


Musela jsem vám ty zločince vyfotit >


Ale beru to s humorem, pokaždé je vyhodím do jiného koše, aby to měli zajímavější :D To máslo je největší mňamka. Oni jsou asi toustoví maniaci. Objevila jsem v kuchyni ohromnou bednu plnou tousťáků.Chroupají je k snídani, k obědu, k večeři, dokonce když přijdu domů z party, třeba o půlnoci, sedí u stolu plnýho toustů! :D


A aby mi obědy "oživili", dávají mi k nim tyto roztomilé... cosi. A tak se mi kupí ve skříni, poslední den jim to asi provokativně nechám na posteli :D


Takže to jsou mé jídelní zážitky, je to jenom setina z celého života tady. Ale o zbytku až zase příště, teď už jdu na kutě, do toho příjemného vedra, kdy se ani nemůžete přikrýt... protože byste se jinak roztekli :D

Mějte se krásně, dejte si za mě další lžičku PB... já tady našla nějaké výtečně vypadající máslíčko, dokonce s nálepkou Light :D Ale bylo by to zbytečné závaží do kufru, už tak mám z váhy nahnáno. A dokonce tu mají i Jordans müsli :( No, budu o tom ještě uvažovat. Už teď jsem naplánovala koupi obrovského balení namixovaných oříšků všech druhů. Dokonce jsem si tu pořídila para ořechy a moc mi zachutnaly.

Už zase melu o jídle... musím jít spát, ráno se asi nechám pozvat po delší době na toust k snídani, kaše si musím šetřit! :D

4 komentáře:

  1. juu ty kašičky bych si dala :) tak asi ta paní chce vařit jen typický jídla, ne ty co máme i u nás, abys měla nějaký vzpomínky a nebo si myslí, že ti to hrozně chutná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou moc dobré :) Ono to ale bohužel moc typický jídla nejsou... Jejich národním jídlem je králík a toho jsem tu neměla ani jednou :D A to jsem jí už tolikrát žádala o nějakou maltskou klasiku. To si snad ani myslet nemůže, snažím se jí to dávat najevo :D

      Vymazat
  2. Přijde mi to od tebe povrchní vyloženě vyhazovat jídlo, třeba se domluvit s rodinou, že nechceš nebo tak..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím košem jsem si dělala srandu, tousty k obědu plynule putují k jedné německé spolužačce, co má hlad v jakoukoli denní dobu. Jinak díky za radu, to mě fakt nenapadlo :D

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)