středa 7. srpna 2013

Malta, díl 1.

Zdravím z prosluněné Malty!

První, čím bych ráda začala... Ani nevíte, jak MOOOC mi chybí burákové máslo, jogurty, chleba a tofu!!! O kaších jsem si zakázala mluvit, to by vyšlo na jeden samostatný žalostný uplakaný článek :D

To jenom tak na úvod, k jídlu samotnému se dostanu časem.
Kdo si nepamatuje, nebo je na mém blogu poprvé - od soboty jsem na anglickém jazykovém kurzu na Maltě, maličkém ostrůvku mezi Itálií a Afrikou. Bydlím v rodině o šesti členech, ale moc často je nevídám, snad jen u jídla. Jsou to typičtí Malťané a mezi sebou mluví zásadně jenom maltsky (což je teda opravdu zajímavý jazyk vám povím. V životě jsem nic takového neslyšela. Arabsko - rusko - německo - turecko - cosi :D ). Samozřejmě anglicky umí, angličtina je zde druhým úředním jazykem. Ale moc si s nimi nepokecám. Taky to zapřičiňuje to, že je tu se mnou šest dalších studentek (4 Němky - ano, ty jsou všude. A 2 Rusky.) , takže když snídáme, obsadíme celý stůl a rodina nemá šanci si s námi povídat.


Každý den máme od 10 hodin školu, kde se dohromady učíme tři hodiny s přestávkou na oběd. Není to samozřejmě klasická výuka, občas hrajeme i nějaké rádoby vtipné hry a jen tak si povídáme, což je pro jazyk nejdůležitější. Mluvit, mluvit a mluvit. Zatím se mi docela daří často s někým komunikovat, jak ve třídě, tak i doma, obzvlášť s jednou němkou z těch 4, co tu mám (je to docela strašidelné, ruská a německá crew + chudinka Lucinka :D ) si hodně často a dlouze povídám. Myslím si, že to je asi hlavní účinek tohoto jazykového pobytu. Zatím jsem se nenaučila moc nových frází a slovíček (i když je pravda, že pár nových jich už znám, ale to díky vlastní snaze - je docela hloupé, když vám nefunguje adaptér a nevíte, jak se řekne zásuvka :D Takže co se týče praktických věcí, mám rozšířenou slovní zásobu až až ), ale zatím jsem se naučila mluvit souvisleji, plynuleji, bez dlouhého přemýšlení a zredukovala jsem počet chyb ve větách (hlavně v časech a v přidávání "s" když mluvím ve třetí osobě - to mi nikdy nešlo :D) na minimum. Ale bůhví, co se ještě naučím, zatím jsem tu jenom 4 dny.

Má škola San Gwann
 Po výuce nás nabere autobus a odveze na místo, kde se koná odpolední program, kterého se můžete či nemusíte zúčastnit. Já jsem zatím vždycky jela, protože jsou to skvělé akce a výlety a rozhodně to stojí za to :) První den jsme jeli na večerní party, druhý den na písečnou pláž, kde jsme večer rozdělali táborák a dnes jsme byli v krásném maltském aquaparku. Zítra jedeme na ostrov Comino s modrou lagunou a pozítří na náááákupy!! :D No dobře, ještě večer do hlavního města Valleta. Ale na nákupy se těším :-P




No a teď ta smutnější část, co se jídla týče...


 Ani nevíte, jak moc mi chybí tohle moje zlatíčko! A spoustu jiných mých zlatíček.
Zatím tu totiž žiju 4 dny na toustech ( nemyslete si, že třeba náhodou celozrnných... :D). A vypadá to, že se to jen tak nezmění :D K snídani máme na stole cornflakesy, mléko, čaj a kávu a paní nám denně nabízí zapečené tousty. Kukuřičné cornflakesy moc nemusím, takže volba je jasná. Bohužel nás ale tousty čekají i v obědové krabičce, se stejným obsahem. I vody je tu nedostatek, ráno dostanu malou půl litrovku do školy, ve škole dostanu ještě jednu a pak už si musím kupovat. Jedna dvoulitrovkua mě vyjde v přepočtu na naše peníze asi tak za 60 Kč... a navíc to hned zteplá, takže mňamka :D Naštěstí máme nedaleko domova maličký obchod, kde jsem sehnala vodu za 50 centů, sezamové tyčinky a - pozor - para ořechy za 1.50 éček. Musím vám je pak zdokumentovat! Jsou vynikající. Svačinu si zatím jistím sama ze svých vlastních zásob, co jsem si přivezla z domova.


Bohužel začínají pomalu, ale jistě docházet. Na fotce není instantní ovesná kaše Emco natural light, kterou jedinou z těch instantních pytlíkových ještě jakžtakž zvládnu. Jedna z nich už padla za vlast, další si šetřím na ostatní snídaně, doba bude zlá :D
Takže z hlediska zdravé výživy je to naprostá zkáza. Miniaturní snídaně a obědy, velké večeře, většinou těstoviny, dnes například pizza. Ale o tom se vůbec nechci bavit, nemůžu si vybírat a jsem ráda, když přežiju a nehladovím :D

 Zažila jsem tu ale nádherný západ slunce...

 A našla nové přátele :-)

Jinak je tu šílené vedro, každou noc se mi chce plakat horkem, ale to asi nebude v Čechách jiné, že? Na fejsbuku stále čtu o šílených bouřkách, všichni si o tom musí psát originální statusy, takže mám denně live co se děje doma :D 
Inu když to shrnu, mám se vlastně moc hezky, Malta je krásná a už se těším, až proniknu i trochu do historie a poznávání tohohle pěkného ostrůvku :) Také doufám v ještě lepší angličtinu a možná taky v lepší jídlo... aspoň o trošičku!

Takže se mějte krásně, užívejte si všech dobrot, co doma máte a dejte si za mě povinně každá lžičku máslíčka... že ho pozdravuju :(

P.S.: Zapomněla jsem vám sdělit jednu z nejvtipnějších věcí. Na pokoj mi přidělili ruskou spolubydlící, o které vím pouze to, že je to ruská spolubydlící. Neumí totiž ANI SLOVO anglicky. Na tak základní otázky jako "What is your name?" "How old are you?" apod. odpovídá pokrčením ramen a tupým úsměvem na znamení "Mně můžeš říkat co chceš, vůbec ti nerozumim" :D Takže z vysněného pobytu s 20ti letou Španělkou co umí perfektně anglicky sešlo a já tak prožívám krásné tiché večery bok po boku s neznámou Ruskou. Great experience!

5 komentářů:

  1. jé ty se máš :) jazykový kurz by se mi taky líbil, ale nevím jestli by mi pomohl :) a proč sis s sebou nevzala vločky a nedělala si overnightoats a nebo prostě jen zalila horkou vodou + zajíc (sušené mléko) ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já s sebou mám instantní kaši :) Takže si je dělám. A dnes jsem byla v Marksu a koupila jsem si ty jejich kaše v dózičkách, takže už mám o oves postaráno :D Navíc jsem nakoupila zásobu makrel v konzervě, takže můžu dát sbohem toustům i na oběd :)

      Vymazat
  2. Ahoj, Insanity: The Asylum či Insanity: The Asylum volume 2 se dá myslím stáhnout jedině přes torrent.

    OdpovědětVymazat
  3. no dobře, máš pravdu, myslim, že až mě přejde čas palačinek tak se zas vrátim ke kašim :D jéje chudáku, tak to bych nechtěla, ikdyž bych to snědla, tak by mi to vrtalo hlavou.. MS je drahej ne? já tam teda nikdy nebyla, ale připadá mi to tak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele tady je všechno drahý, dvoulitrovka vody za 2.50 euro... ale kaše stojí v přepočtu na naše 30,- takže žádná hrůza :) A je moc dobrá, určitě se objeví v nějakém článku. V Plzni ji nemají, ale v Praze bude určitě k mání :) Dej si za mě kašičku! :(

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)