pátek 30. srpna 2013

Mák v hlavní roli

Určitě nejsem jedinej blázen, jehož srdce je vybaveno zajímavou schopností náhle vzplanout na jistý časový úsek pro určitou potravinu. Občas je to trvalý vztah a někdy je to vážně jenom na chvíli (jako například moje jednodenní láska k hrášku :D).
Jak to bude s partnerstvím já a mák, to nikdo neví. Každopádně teď jsem jako zamilovanej puberťák a kdyby se dal mák sypat i do čaje, s radostí to udělám.

 
Bílý jogurt Olma klasik s mákem a Spencerovským panem perníčkem.

  
Ovesná kaše s medem, mákem, PB a karamelovou kávou.
Mák v kaši, to jsem objevila Ameriku. Na blozích jsem to vídala téměř denně, ale nikdy jsem to nevyzkoušela, doma zkrátka nebyl mák :D A o hodně jsem přicházela ♥
Jáhlovo ovesná kaše s medem, mákem, PB, domácím máslem, sójovým mlékem a čokoládovou kávou.

Makovec z dětských let (recept ZDE)

 Překvapivě, maková ovesná kaše v sójovém mléce a karobový koláč.

Až koupím další zásoby máku, plánuju vytvořit makové mléko podle tohohle receptu:
  • 100g mletého máku zalijeme 1 l  vody
  • necháme odstát 2-3 hodiny
  • čas od času promícháme
  • poté slijeme směs do mixéru a rozmixujeme na bílou tekutinu
  • přecedíme přes látku nebo přes hodně jemné síto
  • a já to možná alespoň trochu osladím :D
Na internetu je na to spoustu názorů, vesměs to nikomu nechutná :D Ale kdo říká, že si to nalijeme do sklenice a vypijeme k večeři. Cítím v kostech, že třeba s müsli nebo do kaše by mléko mohlo být dobré :)

Pak tu mám také recept, který mě čeká zítra. Došlo mi domácí müsli, tak se chystám na nové, makové müsli.
  • 2 sklenice ovesných vloček
  • hrst jemných mletých ovesných vloček
  • 2/3 sklenice máku mletého
  • 1 PL mleté skořice
  • 1 PL sezamu
  • 3 PL sirupu (datlového, javorového, nebo medu)
  • ořechy 
  • 1-2 PL strouhaného kokosu
  • 2 lžíce olivového oleje
Ve velké míse smícháme sirup s olejem. Poté přisypeme všechny zbylé ingredience a pořádně promícháme. Vzniklou směs vysypeme a rozprostřeme na plech vyložený pečícím papírem a dáme péct do trouby na 180°. Doba pečení záleží na vás, já tam müsli nechávám tak 15 minut s tím, že každou chvíli müsli promíchávám, aby se nespálilo.
Nechte vychladnout a skladujte v dobře těsnící nádobě.
 
Tak, pro dnešek jsem již makově vyčerpaná. Pokud máte mák rádi, určitě vyzkoušejte alespoň kaši, je to příjemná změna a chuťově je to... co použít za termín, abych se stále neopakovala. Mňamka? :D
P.S.: Naše školní jídelna mě teda sakra překvapila - od tohohle školního roku začne připravovat i třetí jídlo, vegetariásnké. Všechno zní nádherně, i když nic z toho nejím :D Ale jsem nadšená za ostatní, pár vegetariánů i těch, co maso jí jen čas od času znám a v jídelně byli dosti neštastní. No, mě nezbývá nic jiného než pečlivě sledovat jídelníček a pravidelně odhlašovat dny, kdy si prostě člověk nevybere... a začínám se těšit na domácí přípravu krabičkových obědů, už mám tolik nápadů, že si snad založím obědový bloček! :D

9 komentářů:

  1. Mák mám hrozně ráda, nejvíc právě v těch kaších :)
    Makové mléko jsem dělala taky. Měla jsem ho s ovesnými vločkami a ovocem a taky to bylo dobrý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže se mám do mléka pustit říkáš? :D :)

      Vymazat
  2. mák mám ráda :) nejvíce mi v kaši sedí s banánem a nebo se švestkami :) mléko jsem zkoušela jednou a dopadlo to katastrofálně, dělala jsem ho holt asi špatně :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, to mléko chci taky vyzkoušet! Samotné by mi to asi nechutnalo, ale proč si tím třeba nezalít kaši, že? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :) akorát se bojím, že to můj stařík mixér asi nezvládne :D

      Vymazat
  4. Pan Perníček je boží^^.
    Já z máku nedávno dělala makové mléko, potom muffiny a perník s makovou náplní. Ono je hlavní, aby byl mák dobrý, aby se nějak nepoškodil už třeba tam, kde se zpracovává..
    Pří výrobě mléka doporučuji nechat mák namočený spíš 4 hodiny. A co jsem já slyšela, právě skoro každému chutná.. víc než to mandlové. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, makove muffiny, to zni fantasticky :) i ten pernik...
      dobre,dekuju za radu! :) asi ho vazne zkusim, laka me to a navic mi ten mak tak hrozne zachutnal, ze mleko zkratka nemuzu vynechat :D

      Vymazat
  5. Lucko koupila jsem to v Tescu v Praze ,, Skalka". Radka

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)