čtvrtek 22. srpna 2013

Italské houbové rizoto se špenátem

To jsem takhle jednou měla zase chuť si zaexperimentovat, a tak jsem vytáhla mléčnou rýži s ušlechtilým úmyslem - vytvořím z té chudinky, co mi netknutě leží už dlouhé měsíce ve spíži italské rizoto.
Nápis Milchreis mi trošku naháněl hrůzu, zní to až moc sladce, navíc jsem mléčnou rýži vždycky viděla jen od Müllera v reklamě s blondýnou a nebo na blozích v obležení ovoce a PB coby snídaňovou kaši. Německý návod mi také moc odvahy nedodal, nicméně jsem se nenechala zastrašit a směle jsem se pustila do díla.
Bylo mi jasný, že to možná poletí i s rendlíkem do koše :D A tak se kuskus v poličce už vrtěl radostí, že na něj přijde řada (ostatně jako vždycky, když nezvládnu vaření), ale měl smůlu chlapec. Protože jsem strašně šikovná to zázrakem zvládla a rizoto netradičně z mléčné rýže se povedlo! :)


Co jsem potřebovala:
 70 g mléčné rýže, 280 g (ml) vody, špetku soli, dvě kuličky špenátu (nevím jak vy, ale já mám špenát zkrátka stylově v kuličkách :D ), houby, nastrouhaný sýr + cokoli vás napadne.
>> Tou gramáží se řídit nemusíte, zkrátka potřebujete na 1 díl rýže 4 díly vody.

Postup: 
(Připravte se na delší vaření, než rýže změkne trvá to okolo dvaceti minut. Nebylo by to tak hrozné, kdybyste u toho nemuseli po celou dobu stát a horečně míchat :D)
Pokud máte sušené houby, jako jsem měla já, namočte je do vody a nechte po celou dobu přípravy namočené.
Do hrnce nalijte 1 díl vody (vodu asi nemáte rozdělenou na díly, takže prostě nalijte zhruba čtvrtku vody do hrnce), osolte a přiveďte k varu. Poté přidejte rýži a soustavně míchejte. Až se většina vody vsákne, dolejte další díl vody a takhle opakujte až do úplného vyčerpání :D Cílem je, aby se všechna voda postupně vsákla a rýže měla lepkavou a hodně hustou konzistenci. Lajcky řečeno - bude držet pěkně v bobíku pohromadě :D
K rýži přidáme houby, špenát, nastrouhaný sýr a zázrak je hotov.


Protože jsem toho nechtěla vařit moc, aby mě to v nejhorším případě tolik nemrzelo, dala jsem si k rizotu ještě čerstvou vícezrnnou bagetku se smetanovým sýrem, ironicky taktéž z Německa :D

Takže konec dobrý, všechno dobré! Rizoto bylo vynikající a určitě doporučuju vyzkoušet! Mléčná rýže konečně našla využití. K snídani si jí vařit teda rozhodně nebudu, protože čekat po ránu 20 minut na dlabanec, to by mě zabilo. Po ránu prostě jedu na oves. Ale po dnešku mám rozšířený obědový obzor o další dobrotu :)

A já už konečně vyrážím na vodu. Snad mám všechno a tyhle prázdniny se balím už naposled!
Přeji hezký den!

P.S.: Nevím, jestli jste si všimli, ale v levé liště mám nově odkaz na svůj Instagram , tak se můžete mrknout ;)

4 komentáře:

  1. rýži mám opravdu ráda :) zrovna dneska jsem si koupila žampiony :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí zbožňuju a nejradši mám tu "slepenou" :D Na tu parboiled mě moc neužije :/

      Vymazat
  2. jo taky miluju slepenou rýži, nejlépe rozvařenou, ale to mi moc nejde :D to jsou musli tyčinky -> https://www.google.cz/search?q=swissi&rlz=1C1KMZB_enCZ524CZ537&um=1&ie=UTF-8&hl=cs&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=G1MaUtKTOIXQtAakyYHgDA&biw=1280&bih=699&sei=N1MaUq7HJMmZtQa1ooHQDw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=lRluCmKrBfKdSM%3A%3BVdSKngf4AHrZyM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.dtest.cz%252Fimg%252Fthumb%252F32672_a78bcc06df.jpg%253F1367567818%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dtest.cz%252Fnadmerny-obal%252Fmusli-classic-30-g-brusinka-malina%252F195%3B800%3B533 jsou dobré a mají úžasné složení :)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)