neděle 14. července 2013

Nepečený piškotový dort

Krásný letní večer přeji!
Sotva jsem se doma chvilku ohřála, už se zase chystám pryč. Zítra odjíždím na týden na taneční soustředění, už se moc těším :) Od začátku června jsem neměla trénink a naposledy jsem tancovala... no, vlastně to není tak dávno, v Turecku na beach party :D každopádně to s tanečními sestavami nemá vůbec nic společného, a proto jsem už nažhavená na odpočítávání, legínky a zpocená kola na triku :D Také s sebou poprvé beru hodinky, konečně uvidím, kolik se za takový pořádný taneční trénink dá spálit kalorií. Vždycky mě to samotnou moc zajímalo, přeci jenom stále existuje pár chytráků co tvrdí, že tanec není sport a že se u toho dají číst noviny. Docela bych jim přála s námi přála zažít jeden taneční den :)

Každopádně k receptu - je to spíš takový návod, super jednoduchý dortík, co je rychle hotový, což o prázdninách přijde vhod. Navíc se nepotí v troubě a to je v horkých dnech také docela příjemné. A nejlepší na tomhle rychlodortu je, že do něj v podstatě můžete dát cokoli vás napadne. I ten můj dort byl jeden velký experiment a díkybohu to dopadlo dobře.



Budeme potřebovat (nebo spíš - já jsem potřebovala :D vy si tam dejte co chcete):
- balíček piškotů
- zakysaná smetana
- odtučněný tvaroh (250 g)
- 2 kelímky bílého jogurtu (ale žádné odtučněné! To vám neztuhne)
- 2 ochucené jogurty ( já měla malého kakaového bobíka z jídelny :D a jeden jakýsi nugátový)
- cokoli na posyp - holandské kakao, mandle, kokos...
- vanilkový cukr

Postup:
Smícháme tvaroh, zakysanou smetanu a půl pytlíčku vanilkového cukru v jedné misce a v druhé misce všechny jogurty. A teď přichází velmi složitý postup... Piškotky vyskládáme do dortové formy, je to docela sranda, semtam se vám tam nějakej nezbeda nevejde :D ale na půlení píškotů nedošlo, byla jsem moc líná a tak jsem je tam mrskala jak se mi zlíbilo. Pokuste se vyskládat i jednou řadu na stojato po obvodu, aby vám pak držel dort i ze strany (ostatně vidíte na fotce). Na první vrstvu piškotů napatlejte tvarohovou směs, na ní vyskládejte další piškotovou peřinku a navrch pak přijde jogurtová směs. Teď by se samozřejmě slušelo nasekat pár jahůdek nebo jiných ovocných dobrot a dort ozdobit - určitě to udělejte! A běda jak ne, musí to vypadat ( a asi i chutnat :D ) moc hezky.
No a na závěr posypte vším, co vám přijde pod ruku, v mém případě to schytalo kakao, kokos a nějaké oříšky. Dort pak nechte přes noc v ledničce a ráno vás čeká skvostná snídaně :)


Takže experimentujte, zkoušejte, co všechno vaše dortová forma vydrží a s čím vším je piškotový dortík dobrý :) Celou dobu jsem ho skladovala v ledničce, takže v letních dnech bodne i jako studený dezert.

Tak si nechte chutnat holky, mějte se tu ten týden krásně, užívejte sluníčka a volných dní! Já si snad taky pak někdy užiju svoje plány, večerní posezení v zahrádkách ve městě a podobně, zatím jsem na to vlastně neměla ani chvilku :D ale zase se nenudím.
Ahoj a dobrou chuť! ;)


5 komentářů:

  1. Nepečený dorty mám moc ráda, ale úplně nejradši s kupou ovoce =) Hlavně jsou jednoduchý a rychlý.

    OdpovědětVymazat
  2. takovej dělá máma, akorát nezdravě (já ho teda nejim..) :) tanec je sakra náročnej, o tom vim svoje :D

    OdpovědětVymazat
  3. ahoj!
    soustředění si doufám pěkně užíváš :) mě ty naše chybí.. i v Turecku na beach party bych si zatančila!! :D
    super jednoduché dortíky jsou nejlepší:) piškotům se vyhýbám, ale líbí se mi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, soustredeni je super, ale boli me naprosto celej clovek, az ted zjistuju kolik mam v tele svalu :D taky jsi tancovala?
      Ja take piskoty moc nepouzivam,ale v dortech je mam moc rada :)

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)