pátek 26. července 2013

Letní cvičení aneb jak to dělám já

Tak kdo si to dá? :D
Tak se hlásím kupodivu stále z Čech, už mě to tu začíná trošičku nudit... Dobře, trošičku víc :D Mám stále ještě podovolenkovou depresi, kterou krásně shrnul a popsal článek v srpnové Elle. Vůbec jsem netušila, že se to nějak jmenuje a že to potkává téměř většinu lidí. A nejhezčí mi připadalo heslo na závěr "Nejlepším lékem na tuto podovolenkovou depresi je plánovat další dovolenou" a to na mě teda zaručeně funguje. Hned jsem totiž vymyslela naprosto geniální plán, chachaá! Příští rok budu slavit osmnáctiny a mamka čtyřicítku, osud nám přeje a narozeniny máme dva dny po sobě. Už dlouhá léta s maminkou sníme o tom, že bychom jely na dovolenou jenom my dvě. Jednou nám to už prošlo, k patnáctinám jsem dostala poznávačku do Paříže a maminka byla mým nejskvělejším doprovodem. A krásnou náhodou také je to, že jsme si to v Turecku naprosto zamilovaly a slibovaly si, že se tam spolu ještě jednou vrátíme.
Ano ano, můj excelentní nápad byl na světě :D CHCI k narozeninám jet s mamkou na dámskou jízdu do Turecka. A přes to nejede vlak, jiné přání nemám! (i když nevím, co bych řekla na Audi TT v garáži...)

Nicméně mám to štěstí, že můžu plánovat ještě jinou "dovolenou", která mě čeká už příští týden. Není to žádná válenda na pláži (i když doufám, že se mi to apsoň párkrát podaří!), ale jedná se o dvoutýdenní jazykový kurz na Maltě. To by si snad zasloužilo samostatný článek, protože tolik pocitů se ve mě snad nikdy nemísilo a přípravy jsou opravdu velkolepé :D

A teď už k tématu. Jelikož jsem v poslední době mluvila stále jenom o jídle, slušelo by se napsat pár řádků i o cvičení. Nevím jak vy, ale já jsem si na prázdniny plánovala, jak budu cvičit každý den, budu časně ráno chodit na dlouhé rychlochodící procházky, vyvaruju se večerním přežíračkám na rodinných a přátelských sešlostech, budu stále vařit, péct, konečně vyzkouším všechny recepty, co mám ve složce... no :D Neříkám, že se mi nedaří absolutně nic z toho, co jsem si naplánovala, ale že by se mi to dařilo opravdu denně, to nemohu říct :D
Abych ale k sobě nebyla tolik kritická, musím uznat, že cvičit se mi (kromě Turecka) daří celkem dobře. Možná za to může z části i to nové fitness centrum, co mi tak mile otevřeli nedaleko mého skromného domečku a vstup stojí příjemných 30,-.

Ráda bych vám tedy nastínila, co cvičím v těchto horkých dnech ( a ano, často se musím hoooodně přemlouvat ):

1) BANISH FAT BOOST METABOLISM - Jillian Michaels


Tomuhle workoutu jsem už věnovala celý článek, nevím, zda-li jsem jediná, koho BFBM tolik uchvátilo, ale mě si teda tento program naprosto získal :) Kdo se o tom chce dočíst více, může se podívat na můj oslavný článek. Já se momentálně chystám jít si zahopsat a vypadá to, že to Jill zase vyhraje :D

2. SIW WEEK SIW PACK - Jillian Michaels


Zase se nám sem nakvasila, vetřelkyně jedna :D No, musím vás zklamat, po odcvičení tohohle videa dvakrát týdně opravdu 6pack mít nebudete, omlouvám se. Ale jestli chcete zpevňovat a trápit svoje břišáky kvalitním cvičením, pak je 6W6P právě pro vás. Přiznávám, že level 2 jsem ještě nezkoušela, jsem zkrátka srab :D Nejsou na něj moc pozitivní ohlasy, ale rozhodně jednou přijde den, kdy neodolám a pak se vám svěřím se svými zážitky.

3. KARDIO KICKBOX - Jillian Michaels




No dobře, Jillian už naposled. Tohle video patří k těm starším, ale zato skvělým workoutů, co pro nás Jillian nachystala. Je to prostě klasické kardio s kickboxovými prvky, takže pokud máte na někoho vztek a přesně 25 minut volného času, je pro vás tahle varianta odreagování naprosto ideální :D

4. FITNESS BLENDER 


Staré známe fitness blendery určitě znáte, pro mnohé je příjemné, že vám milý pán přesně říká, co máte dělat, nehraje k tomu žádná hudba, nikde okolo předcvičující nejsou žádné hrůzné činky a obří neznámé stroje a prostě... prostě je to takové jednoduché, každopádně tím nemyslím samotné cvičení. To dá teda pořádně zabrat! :) Fitness blenderů jsem nevyzkoušela moc, většinou od nich cvičím 8 minut na břicho nebo tohle kardio.

5. BĚH

Nikdy bych nevěřila, že tu někdy zmíním běh :D Od mala jsem běh neměla zrovna dvakrát v lásce, jsem pomalejší typ člověka, takže na běhání a sprinty ne zrovna ideální předpoklady. Navíc kdykoli jsem se rozhdola překonat a vyrazila do ulic ve svém běhacím oblečku, vždycky to dopadlo tak, že jsem místo plánovaných 2 minut běhu a minuty chůze praktikovala minuta běhu a 3 minuty chůze :D Prostě mi to nějak nesedlo a navíc mi bylo po tom nadlidském výkonu i docela špatně.
Proto nevím, kde se ten nápad zrodil, ale řekla jsem si, že běhací pás vše změní. A světe div se, měla jsem pravdu. Zrovna včera jsem byla v tom našem slavném fitku a nedělalo mi problém běžet 20 minut vkuse ryclostí 8,2 km/h ( sice můj tep lítal někde u 185 :D ), pak pět minut rychle, ale fakt rychle jít ( to jsem se pohybovala v tom krásném rozmezí, kdy se nejvíc spaluje ) a pak jsem si ještě radostně nějakých 8 minut zaběhala. A úplně v pohodě, nic mě nebolelo, nedělalo se mi špatně, sice jsem byla zpocená jako dveře od chlíva a šíleně rudá, ale cítila jsem se bezvadně :) dokonce mi ještě zbyly síli na to, abych navštívila pana Orbitreka.
Takže pokud jste měl někdo někdy stejné běhavé postižení jako já, vyzkoušejte pás a určitě nebudete zklamané :) (možná se o to zasloužili i ti svalnatí týpci co vedle pásů funěli na strojích...pěkná podívaná :D)

6. TANEC


Teď se možná někdo z vás chytá za hlavu :) Chápu chápu, ne každý z vás je milovníkem tance, znám i dost takových, co se toho téměř děsí. Ale já coby tanečnice logicky řadím tanec na první místo... nebojte, nebudu vám tu teď psát jak moc to miluju a jak jsem se k tomu dostala a blabla. to možná až někdy příště :D
Když se ale o tanci budeme bavit jako o sportu, můžu vám ho jen a jen doporučit. tím nechci říct, abyste teď běžely a sháněly nějaké taneční skupiny, nebo horlivě rezervovaly nějakou zumbu :D !
Ale občas si zkrátka stoupnu k zrcadlu a jen tak si tančím, buď sestavy ( co máme ze soustředění, abych je nezapomněla :D ) a nebo jen tak do hudby, co mě napadne. Nevěřili byste, jak moc je to fajn, když se necháte "zmanipulovat" písničkou a pohybujete se do rytmu, jak vám káže vaše podvědomí a tělo.
Nejen, že je to super relax... ale dá se u toho docela slušně zapotit, to mi věřte :)


Takže kdo dneska ještě necvičil, zde máte inspiraci, běžte si zatrsat nebo se proběhněte na pásu, hlavně pozor, ať neskončíte jako ten chudáček pán co mu treadmill tak namlátil :(
Mějte se krásně a užívejte léta!



2 komentáře:

  1. jazykový kurz? ty se máš, to by se mi taky líbilo :) je to na angličtinu nebo ..? takhle vysoko by se mi líbilo umět vyskočit, ale já neskočim ani do dálky víc jak metr :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo,anglictina :) no,slysela jsem,ze to bude sama party...tak uvidime, snad to bude fajn :D

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)