pondělí 29. července 2013

5. Food inspiration

Zdravím :)
Až jsem se lekla, když jsem otevřela v počítači složku s fotkami na food inspiration, kolik jich tam je nezveřejněných. Vůbec nevím, kde se to tam vzalo :D Ale tím líp, alespoň mi to vyjde na dva díly, než odletím pryč, abych vás tím nezahltila najednou :)
Opět to není žádná velká vývařovna, spíš taková ta situace " mám hlad jako vlk, co si asi tak udělám, aby to bylo za pět minut na stole? " - občas je mi tedy hanba, ale na druhou stranu z těchto rychlovek mnohdy vznikají docela dobroty. Tak se na to pojďme podívat :)


Jogurt s tvarohem se sezamovými semínky a domácím müsli
Co dodat, zkrátka rychlovka, když zbyde tvaroh a jogurt... smíchat, posypat, sníst :)



Grilované kuřecí prso a grilované brambory
Určitě milujete letní grilovačky stejně tak, jako já. A zajisté máte pak spousty z vás výčitky, že jste porušily všechna "pravidla". Ale jak říkám, vždycky existuje zdravější varianta a připravuje se bez větší námahy. Takže krkovička nebo kuřecí prso? Hranolky, nebo brambory ve slupce? Je to jednoduchý, když se chce :) A hlavně je to mňam mňam :P


Uzené tofu a žitný chléb s tvarohovou pomazánkou
Co by to bylo za food inspiration bez mého milovaného tofu a mé milované pomazánky :D Tofu už je tradice, jenom hodit na pánvičku a pomazánku už také musíte znát. Kdo ne (2 porce = pro 2 lidi) - půl vaničky tvarohu, 50 g nastrouhaného eidamu, lžička majonézy. Lahůdka!


Sezamový chléb a míchaná vajíčka s hráškem
Těm, co mě už trochu znají, asi spadla brada... zelená věc v mém jídle?! :D Ano, tohle je pan hrášek. Moc se spolu nekamarádíme a ani nevím, jak se najednou ocitnul v naší spíži, každopádně byl zneužit do vajíček a musím říct, že to vůbec nebylo špatné :) Moje tělo se ještě týden radovalo s barevné večeře :D


Nepečený tvarohový dort
Samozřejmě co by to bylo za snídani bez máslíčka...takže ještě opečený žitný chleba s miláčkem. Dort už určitě znáte, kdo ne, recept  ZDE.


 "Volské oko" a opečený celozrnný chléb
Volské oko je v uvozovkách, protože jsem ho úmyslně osmažila z obou stran. Snad se moc neurazilo, já totiž nemám ráda ten tekoucí žloutek, tak jsem ho nemilosrdně po chvíli otočila na druhou stranu :D K tomu výtečný celozrnný chléb, kterého jsme si udělaly s mamkou pořádné zásoby. Je od Penamu a je vážně moc dobrý. A krůtí šunka z nedalekého řeznictví, taky dobrota.


Nudle s celozrnným kuskusem a kuřecí kostičky
Byly jsme s mamkou doma, tak jsmě měly pré a udělaly si naše nejoblíbenější nudličky ze Spencera. Mamka je mistr v kořenění a obecně v přípravě masa, takže i to se jí povedlo a kuskus... kdo by odolal :)


Pohanka s houbovou omáčkou
Tohle teda rozhodně není můj výtvor, abychom si to hned na začátku ujasnili :D Tuhle dobortu jsem si dala ve Slunečnici, což je zdravá restaurace u nás v Plzni. Pohanku jsem měla po hodně dlouhé době a byla to příjemná změna, oproti rýži například. Takže se musím odhodlat a vyhrabat jí ze spíže, kde ta moje pohanka tak trpělivě čeká na využití.  


Caro ovesná kaše
No a zde se musím pochlubit svou novou kytičkovou mističkou, už to chtělo změnu. No co vám budu vykládat, kaše chutná hned zase o něco lépe :) Caro jsem tam přidávala poprvé a povedlo se to, mělo to příjemnou kávovou chuť, určitě doporučuji vyzkoušet.
Jinak kašiček se nevzdám, i v těch 40ti stupních... Zkrátka neodolám. Proto jsem zavedla jistá opatření - abych se u snídaně neroztekla vedrem, chodím snídat na terasu, kde je ráno stín a ještě tam není takové vedro. A holky... idylka :) 


Žampiony se šunkou a grilovanými brambory
Další grilovačka, tentorkát jsem se vzdala masa ve prospěch žampionů a dobře jsem udělala :) podusila jsem je na pánvičce, dochutila kari, k tomu brambory s bylinkami a kuřecí šunka, která je mimochodem vynikající - z Lidlu, jak jinak, 96% masa. To je skoro jako byste jedli řízek :D

Takže sečteno podtrženo, jím si jako na zámku :D Dělám si srandu, však jste taky zjistili, jak jednoduché a rychlé to je.
Mějte se krásně a neupečte se v tom vedru!

6 komentářů:

  1. mňam :) caro kaši dělám už dlouho, dobrá je s rozinkami ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Pohanka mi už taky dlouho leží ve spizi.dneska ji zkusím připravit:-)uvidíme co bude říkat přítel:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se povede! :) já z ní mám trošku strach, nikdy jsem ji nepřipravovala. Ale jednoho dne, až budu mít čas přinejhorším uvařit nějakou náhradu, se do toho pustím :)

      Vymazat
  3. Dala bych si grilované brambory:)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)