pátek 7. června 2013

Makovec

Krásný večer!
Tak už to snad vypadá, že sluníčko opravdu existuje a že nás má chvílemi i rádo...Už nutně potřebuju prázdniny, představa toho, že za pár týdnů už budu ležet s drinkem v ruce na pláži v Turecku mě - ach bože, už aby to bylo!
Taky mě velice baví hubnoucí horečka co kolem mě propukla, každej časopis plnej super cviků, co stačí dělat dvakrát tejdně a budete o pět kilo lehčí, extrémně nenáročných diet, nebo naopak návod na to, jak připravit oběd o 100 kaloriích. No, nepopírám, že jsem se při čtení některých článků výborně pobavila, docela by mě zajímalo, jestli to některá šťastlivkyně do léta stihne ;)

Každopádně k tématu. Dlouho (to znamená asi týden :D) jsem nic nepekla a když už jsem si na pečení našla čas, zjistila jsem, že vlastně na nic z receptů, co mám v počítači, nemám chuť. Tak jsem zabrousila na internet a našla jsem recept na makovec, vrátila jsem se do dětských let (nevím, jak vy, ale já jako dítě makovec milovala, dávali nám ho vždycky v jídelně se sklenicí mlíčka :D), sehnala mletý mák a upekla nejlepší makovec na světě . (to není samochvála...vážně byl výbornej!) 

Co potřebujeme: 
- 200 g mletého máku

- 150 g celozrnné mouky
- 150 g polohrubé bílé mouky
- 1 prášek do pečiva
- 165 g třtinového cukru
- lžička skořice
- špetka soli
- 380 ml mléka

Postup:
Smícháme nejdřív všechny sypké ingredience, poté přilijeme mléko a opět důkladně promícháme
V receptu se doporučuje vymazat a vysypat plech čtvercového rozměru. Já použila dortovou formu, dávám do ní téměř všechno, mám ráda ten "koláčový" tvar :D 

Pečeme cca 35 minut na 180°.



Pochutnala si celá rodina, zavzpomínali jsme na dětská léta a makovec zmizel během chvíle :) Já jsem ho ještě potají přikrášlila burákovým máslem, bez toho to prostě nejde, chápejte :D

Mimochodem - dneska jsem cvičila asi po pěti dnech, nemám skoro na nic čas, jako každý rok se všichni učitelé zbláznili a klasifikaci dohánějí na poslední chvíli, takže ležím v tisícovce sešitů každej den a stresuju se známkama. Denně si procházím několika fázema : Nejdřív jsem smutná z toho, že toho mám tolik. Pak jsem šíleně naštvaná, že toho píšu tolik. Pak jsem naštvaná na sebe, že jsem se to neučila dřív. Poté přichází fáze veselá, kdy mám záchvaty smíchu z toho, že to vůbec nechápu a je mi to vlastně jedno :D Pak fáze hysterie, že to nestíhám a pak to nakonec nějak napíšu a většinou to stejně dobře dopadne.
Takže jsem si dneska dala konečně pořádně do těla, už jsem se na to těšila. Zítra mám poslední soutěž a pak už bude snad volnější režim, takže plánuju spoustu spoustu cvičení a snad i nějaký článek o tom, co cvičím + recenze :)

Přeju krásný víkend a dobrou chuť!


1 komentář:

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)