pátek 14. června 2013

Kokosová buchta

Krásný den!
V poslední době vážně nakupuju pořád jenom jídlo jídlo jídlo :D Všude se to doma kupí, ale já mám radost, protože už se mi dlouho nestalo, že bych neměla nápad na ještě nevyzkoušenou svačinku. Dneska jsem podnikla nájezd na zdravou výživu, takže jsou doma další nové zásoby (ano, i sušenky pana Havlíčka :D).


Ve škole už mám hotovo a teď přicházejí moje dva nejoblíbenější týdny z celého školního roku - už vás nic nestraší a a nemůžete se dočkat prázdnin! Já už jsem celá žhavá natěšená, přesně za 15 dní letíme do Turecka. Ach bože... pláž, teplo, sluníčko, krásný chlapi, hromady jídla :D Toho se trochu bojím, stane ze mě určitě neřízená střela a na posezení spořádám pět steaků a jako dezertík jejich vynikající čoko pudink. Ale pořád si říkám, že je to přece jenom jednou za rok a člověk si občas musí umět užít. Takže až si jednu z tureckých večeří udělám pořádně prasárničkovou, budu si užívat každý sousto!
(samozřejmě, že mám v plánu a budu se hodně snažit o to udržet svoje vášně na uzdě! :D dokonce si plánuju s sebou vzít tréninkový a zajít tam aspoň párkrát do fitka, který v recenzích slibujou... bůhvíjak to ale dopadne, minulej rok se mnou jela na dovolenou taky podívat sprotovní podprsenka - ale opravdu jenom podívat :D)

Dnes tu mám pro vás výtečnou kokosovou buchtu. Až mě překvapilo, jak moc je sytá - není jí totiž moc, vešla se mi na menší pekáček. Ale je vážně moc dobrá, a to především proto, že je v ní čokoládička !

Budeme potřebovat:
- 1/2 šálku hladké mouky
- 1/2 šálku celozrnné mouky
- 1/2 šálku třtinového cukru
- 1/2 šálku kokosu
- špetka soli
- 1/2 lžičky prášku do pečiva
- 1 lžička jedlé sody
- 1 a 1/4 šálku kefíru
- 1 lžíce oleje
- 1 lžička vanilkového cukru
- 1/2 šálku nasekané hořké čokolády
- 1/2 šálku ořechů (já jsem dala lískové oříšky, normálně celé a chutnalo to báječně. Samozřejmě můžete zkusit rozemleté a nebo třeba pistácie)

Postup :
Všechny sypké ingredience smíchat a poté přidat olej a zalít kefírem. Vznikne hustší těsto, které nalejeme do vymazaného a vysypaného (já pekáček vysypala právě strouhaným kokosem a kokosová buchta se tak stala ještě kokosovější! :D) pekáče/plechu/dortové formy.
Pečeme na 180° cca 15-20 minut, radši to hlídejte.


 Samozřejmě to nedlabejte horký tak jako jsem to dělala já! :D Mohlo to dopadnout blbě a mohlo mi bejt pořádně špatně :D Každopádně tahle skromná buchtička je vážně pořádně sytá, takže ač to nevypadá, tak nám vydržela skoro týden ke konzumaci pro celou rodinu.



Zde jedna z mých skromných snídaní - bez arašídového másla prostě není snídaně snídaní...pochopte :D Musí v ní jakkoli figurovat!

Doufám, že chystáte na víkend nějakou akci, počasí by mělo přát :) Mějte se krásně!

2 komentáře:

  1. kokos miluji :) já bych byla schopná si to arašídové máslo máznout i na to :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme na tom uplne stejne Peto, maslicko cpu vsude kde je to jenom trosku mozny :D

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)