pátek 31. května 2013

Moje cesta za vysněnou postavou

Tak se opět hlásím s novým článkem, tentokrát žádná jídelní inspirace ani recepty, přicházím s prvním náhledem do mého cvičícího a snažícího života.
Jak už jsem psala v jednom ze svých úvodních článků, o fitness jsem se začala zajímat ani ne před rokem a o zdravější způsob stravy před několika měsíci. Zatím jsem opravdu jen ve fázi snažení, poznávání nových metod, nových způsobů stravy, toho, jak tělo funguje, co potřebuje a podobně. Moc mě to baví a dělá mi to radost, zvlášť, když jsou vidět byť jen malé pokroky. Hlavně se cítím mnohem líp, mám víc energie a hlavně radost z vaření, vážně jsem se v tom našla :) Péct bych mohla každý den :D
Můj blog zatím není návodem k tomu, jak "zhubnout do plavek" a také vám tu nebudu a ani nemůžu (protože to nevím nejsem odborník) psát návody na to, co, jak a kdy cvičit, jak správně jíst a pít, je to u každého individuální. Každé tělo je jiné, potřebuje rozdílné věci, to, co sedí mně nemusí vyhovovat vám. Navíc já nemám úplně perfektní a korektní jídelníček, nikdo mi ho nesestavoval - jím vesměs to, na co mám chuť, pouze se snažím o zdravější formu. Proto hned na začátku upozorňuji, že to, co zde bude uveřejněno slouží pouze k inspirativním účelům a rozhodně to není návod pro vás ostatní :) Myslím, že tohle vše je jasné, ale měla jsem potřebu to zde zmínit.

Moje cesta za vysněnou postavou začala objevením mojí nyní už staré dobré známé mamky Jillian Michaels. Kdo neví o koho jde, jako by nebyl :P Takže všichni co netušíte, honem běžte nastudovat. ale věřím, že to už je jen opravdu mizivá část populace, takže vy ostatní zasvěcení víte, jak skvělá a inspirativní žena to je. Pět ódy bych na ní mohla věky, je pro mě a pro miliony dalších velkým vzorem a její cvičení mě baví dodnes. Nevím, čím to je, ale pořád mám k jejím workoutům největší důvěru.
Každopádně svou "fitness kariéru" :D :D jsem odstartovala známým programem 30 Day Shred. Byla to velká změna, do té doby jsem měla pouze své tréninky cca dvakrát až třikrát týdně, navíc cvičit jsem začala po prázdninách ve svém nejlínějším období, tudíž to byl pro moje tělo velký šok a já se začala poměrně rychle měnit. Ale to je stará známá rovnice, zezačátku to jde nejrychleji, pak už se to táhne a trvá to dlouho, pokud chcete i nějaký ten svalík :)
Výsledky byly znát už po pár dnech, sama jsem byla překvapená, že to opravdu funguje. Docela mě to chytlo a poctivě jsem jela jako fretka každý den.

Po docvičení shredu jsem cvičila Ripped in 30, poté Killer Abs. Pak jsem dlouho nevěděla coby, tak jsem se vrátila ke Shredu, což byl velký krok zpátky, přece jen to pro mě už bylo trochu jednodušší.
Pak jsem ale všechno vzala znovu a poctivě do svých rukou. Začala jsem si sestavovat svoje workouty, hledat videa na internetu, cvičit i jiné věci než jenom ty od Jill. Přidala jsem více cardia, občas zaposilovala břicho, mučila se HIITem a byla jsem nadšená. Na cvičení jsem se začala těšit, protože jsem to dělala tak, aby mi to vyhovovalo :) Navíc jsem se pustila do Body Revolution od Jill, kterého jsem se docela bála, ale nakonec jsem zjistila, že jsem vlastně neměla čeho. Začala jsem cvičit až od třetí fáze, to se obecně na internetu doporučuje pro pokročilejší. (Plán jak cvičit naleznete na internetu)

Pár tipů na cvičení:
Cardio 3 - Body revolution od Jillian Michaels - u toho se vždy zapotím jako nikdy v životě :D
Kickbox FastFix od Jillian - moje nejoblíbenější rychlovka, zapotíte se a vybijete vztek za celý den
Abs workout od Cassey - a břišáky budou slastně bolet :P
Rapid Abs - budou bolet podruhé :D
8 minutes abs - starší video, než jsem já, ale prý jedno z nejúčinějších
Cardio at home

Přišla jsem na kouzlo fitness blogů a začala s nějakou rozumnou stravou. Ač to občas dělám nerada, počítám si kalorie a snažím si hlídat si příjem různých složek potravin. Ale zase takový rock´n ´roll to není, zní to krásně ale počítání občas vypustím, večeři si dám klidně sladkou a jednou za čas si dopřeju ten tak zvaný cheating day a to s radostí :D
Ale co je hlavní, vážně se cítím líp a mám ze sebe snad i semtam radost. Výsledky jsou vidět sice pomaloučku, ale vím, že musím vydržet a ani mi to nevadí, protože jsem se v tom našla a tento styl mi vyhovuje.

Jak jím:
Jím pětkrát denně a žádný mini porcičky. Zdůrazňuji, že nedržím dietu, tohle se stalo mým životním stylem a ten je trvalý, ne jako dieta co se drží před létem do plavek, po Vánocích, po Velikonocích... známe známe :D
Vychází mi to přibližně takhle: snídaně 450 kcal, svačina 250 kcal, oběd 400 kcal, svačina 200 kcal, večeře 350 kcal.
Dohromady je to cca 1650 kcal, ale je to spíš více než méně. Na internetu najdete spoustu jídelníčků, tipů, návodů co jíst dopoledne, co jíst odpoledne... i já jsem se nechala inspirovat fitness blogy, ráno sacharidy (m-i-l-u-j-u snídaně, už jen proto, že je povoleno téměř "cokoli" a hlavně - mojí snídani většinou tvoří moje nejmilovanější kašičkaaaaaaa) , odpoledne bílkoviny atd atd.
Já mám snídani jasnou, nebudu tu kašičku znovu opěvovat :D svačiny většinou jogurty, žitné sušenky, tvarohové věci, müsli tyčinky... obědy bohužel ve školní jídelně, nebudu to moc rozvádět nebo se rozohním jako obvykle :D svačinka odpoledne sýry, celozrnné chleby, housky, cornies, cottage, jogurty. Večeře mám různé, vajíčka, tuňák, palačinky, tousty, kuskus, rýže apod.
Možností a variací je milion, teď momentálně se hodně inspiruji jídleníčkem z nejnovějšího časopisu Dieta, kam uveřejnil měsíční jídelníček odborník, pan Petr Havlíček. Má tam zajímavé kombinace, kalorické rozpočty a různé tipy a rady, takže pokud ještě novou Dietu nemáte, honem honem do krámu!

Zeleninu ani ovoce v jídelníčku nemám, o tom plánuji samostatný článek, zatím mě prosím neodsuzujte... :D

No, mé snažení vyústilo v první mini úspěchy, cesta je přede mnou ještě věru dlouhá. Jsem ženská, jako každá věčně nespokojená, takže je velice těžké mě přesvědčit o tom, že jsem ušla už kus cesty a úspěšně. Mám dny asi jako každá z těch, co se snaží o vysněnou postavu, kdy se na sebe dívám do zrcadla a říkám si: "No nic moc, asi jsem se nesnažila dostatečně..." Ale pak mám zase dny, kdy bych se nejradši poplácala po rameni, protože opravdu nějaké výsledky vidět jsou.
No, abych stále jen nežvástala o tom, jestli se mi něco podařilo nebo ne :D posuďte sami, zde je jedno z mých dnes už méně aktuálnějších porovnání:



Cenzura mi přišla vtipná a docela na místě, zase se vám tu nebudu odhalovat tolik :D přeci jenom v době pořízení fotky před vypadal můj dekolt velice zajímavě.
Fotka před pořízena začátkem září loni, fotka po někdy koncem dubna tohoto roku. Za kvalitu té druhé mě omluvte, foceno na mobil... příště se polepším O:-)

Míry a váha před a po:
Pas                                                                  74,5 cm   .....>......  68 cm
OTP (okrasný tukový prstenec - břicho :D)      90 cm      ........>....... 86 cm
Boky                                                               94 cm     .......>........už nevím,kde jsem tenkrát boky měřila :D
Stehno                                                             58 cm      ......>........56 cm

Váha 65 kg                                                                                  Váha 59 kg

Ale jo, mám ze sebe docela dobrý pocit, občas...fajn, jenom ráno když je dobrý světlo na zkoumání těla :D Mým nynějším cílem je vyrýsovat aspoň pár svalů, co se tam někde schovávají. 

No, o tomhle tématu by se dalo psát hodiny a hodiny, je toho tolik co je nutné zmínit. Takže jsem spoustu věcí vynechala, ale schválně - nemůžu vás unudit k smrti svými dlouhými obsáhlými rozvahami :) Také si musím šetřit témata na další plánované žvástání úvahy .
Snad se vám můj první článek na toto téma líbil, budu ráda za každý komentář, poznatek nebo dotaz!

Mějte se krásně, přeji hodně úspěchů a už se neuvěřitelně těším, až si zacvičím! Je šílený psát o cvičení, když sedím s nohama nahoře a kávou v ruce :D

Práci zdar!



 

4 komentáře:

  1. Přeji ti hodnĕ štĕstí v dosažení toho co si přeješ a budu se tĕšit na tvůj další příspĕvek, kde mĕ objasníš to co mĕ zajímá:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát Ti děkuji, i já Tobě přeji hodně štěstí, koukala jsem na Tvůj blog :) Přijde brzy! :D

      Vymazat
  2. taky se teď vracím k Jill, ale jen ke cardiu a přesně cardio 3 největší sebevražda :D teda pěkná proměna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzdycky kdyz se chci odrovnat,dam si tohle cardio :D mockrat dekuju,to me tesi :)

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)