středa 29. května 2013

Kakaový mini dortík

Hepčík, dobré dopoledne!
Rýma a kašel jsou vážně děsivý hloupý, ani se těm klukům nedivím, že je označujou za smrtelnou nemoc :D Dělám si srandu, zas taková tragédie to není, přeci jenom se válím odpočívám doma a nenudím ve škole, což je rozhodně pozitivní :P Vlastně si docela vegetím, župan, teplý ponožky, čajík v termosce a MTV. Taky jsem právě dojedla v-y-n-i-k-a-j-í-c-í mini dortík z mikrovlnky. O to se s vámi musím podělit, tomuhle krasavci předchází naprosto primitivní a časově nenáročná příprava, akorát v mém provedení trošičku nervy :D Nikdy jsem nic "nepekla" v mikrovlnce, měla jsem premiéru. Navíc se do dortíku dává vajíčko, byla jsem z něj hrozně nervózní :D Vajíčka miluju, ale mám z nich docela respekt, cokoli připravuji z vajíček, předchází tomu veliký ceremoniál. Nejdřív vajíčko řádně očuchám, jestli není zkažené, pak ho nejopatrněji vyklepnu a hodnou chvíli hledám zatoulané skořápky. Když si dělám hemenex, nesmí to být ani trochu tekuté, abych nezemřela na syrové vejce :D Vajíčka na měkko jsou můj hrob a nedejbože volské oko, ten tekoucí žloutek je prostě strašák!
Doufám, že jsem vás moc nevyděsila :D jsem vážně expert, tohle je úchylka. A proto mi vstaly vlasy hrůzou když jsem zjistila, že jsem se pustila do "pečení" s vajíčkem v dortíku, který se bude vlnit JENOM minutu a půl v mikrovlnce!!!
Naštěstí vše dobře dopadlo, půl dortíku už ve mně zmizelo a vážení, já žiju! A je mi skvěle :D protože to bylo vynikající!


Ingredience :
- 3 lžíce celozrnné mouky
- 2 lžíce holandského kakaa
- 2 lžíce medu
- 1 lžička burákového máslíčka (!!! u toho jsem plakala, máme ho už tak málo !!!)
- 1 vejce

Postup :
Všechno opravdu důkladně a pečlivě smícháme, chvilku to potrvá, než vám vznikne to správné těstíčko :D Pak si najděte nějaký vhodný hrneček, nebo spíš hrnek v mém podání. Prostě takový, aby byl široký a dortík měl tu správnou velikost.
No a teď přichází chvíle pravdy a velikého očekávání :D Strčte to mikrovlnky na plný výkon na minutu a půl, maximálně dvě. Já měla přirozeně strach z vajíčka, tak jsem to dala na 1:50. Za tu chvíli se s tím udějí neuvěřitelné věci, dortík neuvěřitelně nabyde a zkrásní :D opravdu začne vypadat jako muffin.

1 dortík = 390 kcal ........ 1/2 dortíku = 195 kcal


před vlněním


po vlnění


Všechno se povedlo, den je krásný a pan žaludek se má jako v ráji. Dortík stačí vyklepnout, můžete si ho ještě něčím zkrášlit :)
Ty kalorické hodnoty jsem počítala sama, snad jsem všechno správně znásobila, sečetla a propočítala :D Všechno jsem našla v kalorických tabulkách, je tam na co si vzpomenete.

No a já si jdu zalézt do postele s nějakou pěknou knihou, dnes vám fotím jídla co za celý den sním, využívám toho, že jsem doma a mám na všechno klid :) Tudíž se můžete těšit na food inspiration.
Takže přeji hezký den a pokud se pustíte do tohohle krasavce, přeji dobrou chuť



5 komentářů:

  1. hrníčkovky teď frčej, nejlepší! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po tomhle dortíku jsem se jich přestala bát :D

      Vymazat
  2. Dortík z mikrovlnky není rozhodnĕ zdravý, radĕji ho upeč v troubĕ a arašìdové máslo ehmmm záleží jaké máš a ideál je dĕlat si ho sama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu? Zatím jsem na to žádnou kritiku nečetla, tohle slyším poprvé. Máslo mám z MarksSpencera, jedno z nejlepších :) Na domácí mám zálusk, nejdřív ale potřebuju sehnat lepší mixér :D

      Vymazat
    2. Podle mne je zdravý podle toho, co do něj dáš. Na tomto zrovna není nic nezdravého. A arašídové máslo je také různé.

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)