čtvrtek 23. května 2013

Kakaovo-kokosové muffiny

 Zdravím :) Tak jsem tu s prvním opravdovým receptem. A rovnou pečícím.
Jak se postupem času dozvíte, jsem velkým milovníkem pečení, téměř pořád jsou u nás k mání nějaké koláče, buchty, perníky a podobně. Občas to dopadne katastrofálně a všechno letí do koše, jako naposledy celozrnné loupáčky, ze kterých se staly spíš takové celozrnné šutry :D No, nikoho z naší rodiny jsem ke konzumaci tohohle výtvoru nepřiměla, tak jsem jich pár hrdě schroupala sama a pak radši tajně ukryla do koše.
Každopádně tyhle muffinky se povedly. U trouby jsem trnula a každou chvíli do nich rýpala špejlí, abych o svůj výtvor zase nešťastně nepřišla, ale nakonec jsou skvostný, musím se pochválit!






Co potřebujeme:
  • 100 g celozrnné mouky (já použila žitnou)
  • 100 ml mléka
  • 1 žloutek
  • 2 bílky vyšlehané do sněhu
  • 2 lžíce holandského kakaa
  • 1 lžička skořice
  • 1 lžíce strouhaného (sekaného,rozdrceného,rozmláceného :D) kokosu
  • 1 lžíce kypřícího prášku
  • 30 g datlového sirupu (ten jsem použila já, můžete dát z agáve,nebo med,javorový sirup...)


Postup:
Všechno smíchejte dohromady, já nejdřív míchám sypké ingredience, pak až přidávám všechno to "mokré" :D Nezapomeňte, že z bílků šleháme sníh. Pak už jen naplňte (přesněji řečeno napatlejte, dost to lepí.Dělala jsem to dvěma malýma lžičkama) formičky/košíčky - ale pozor, muffiny docela dost nabydou, takže jenom tak do 1/3 (1/2,pokud chcete větší muffiny).
Pečeme v předehřáté troubě na 180° cca 15 minut, ale každá trouba peče jinak rychle, známe :)

Chutnaly mi moc, akorát jsou méně sladké. Mně to nevadí, moc nesladím, ale kdo má radši sladší verzi, přidejte víc sirupu nebo třtinového cukru. Také do toho můžete přidat ovoce - prý by to mohlo být dobré s ananasem nebo s jahodama, nevím, víte jak to mám s ovocem :D Možná bych tam ještě radši přidala moje oblíbené ořechy :)

Tak snad se vám povedou! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)