čtvrtek 30. května 2013

1. Food inspiration

Hezký den :)
Můj včerejší den se vlekl jako týden bez peněz, je to hrozný, když mám zákaz jakýkoli činnosti :D
Naštěstí kuchtění povoleno (to by mi ani nikdo zakázat nemohl!) a tak jsem vám nafotila všechno jídlo co jsem za včerejšek spořádala :)
Snažila jsem se to nafotit nějak na výši a taky to rozumně naaranžovat, (obvykle je to totiž takové jídlo na hromádce :D) tak snad se vám můj první food inspiration bude líbit a trochu inspirovat :)

SNÍDANĚ:



Ovesná kaše, jak postupem času zjistíte, jsem na kaších naprosto závislá a je to moje téměř každodenní snídaně. Na školní výlet jsem si s sebou vzala instantní čokoládovou kaši, říkala jsem si, že to nebude tak zlé a budu si představovat, že jím svou výbornou po domácku uvařenou kaši. Ale bohužel - to byl hnus velebnosti, tak sladkou věc jsem už dlouho nejedla. Takže všem opravdu vřele doporučuji dělat si svoje ovesné kaše, nejen že víte, co v ní je a kolik tam toho je, ale také je to mnohem chutnější, zdravější, prostě je to lahoda :)
Nejzákladnější kaše kterou dělám:
-50 g ovesných vloček (já osobně míchám 25 g klasických celých ovesných vloček a 25 g těch mletých skoro na mouku)
- 50 ml mléka
- 100 ml vody
- 1 lžička medu
- mletá skořice (samozřejmě nemusí být, ale dodá kaši tu správnou chuť)

Vodu spolu s mlékem, medem a skořicí (množství dle libosti) přivedu téměř k varu, poté nasypu vločky, stáhnu plamen na minimum a míchám a míchám do té doby, než bude mít kaše tu správnou konzistenci. Nevím jak vy, ale já mám radši tu hustší kaši, to už je na vás :)
A pak už to závisí na vaší fantazii, můžete ke kaši přidat cokoli vás napadne. Já kaši miluju s pořádnou lžičkou burákového másla, krásně se rozteče... slintám! Proto tak miluji rána :D občas přidávám kokos, ořechy a tabulku 60% čokolády (jak je to na obrázku) - tu vřele doporučuji takhle hezky do kaše zapracovat, původně to mělo jenom tvořit pěkný umělecký dojem, ale čokoláda se nečekaně roztekla a v kaši chutnala výborně! Někdy ke kaši přidám skořicovou dobrou vlákninu, vlašské ořechy... možností je opravdu hodně.

SVAČINA DOPOLEDNE:



Půlka kakaového dortíku z posledního receptového článku, není třeba znovu popisovat jak moc byl dobrý, ostatně vyzkoušejte to sami a uvidíte :)

OBĚD:


Chtěla jsem si k obědu udělat brambory, ale neměla jsem chuť na klasiku. Tak jsem vyzkoušela brambory upéct v troubě a světe div se - povedlo se. Návod je primitivní, brambory (3 menší) oškrábete, nakrájíte na čtvrtky, dochutíte svým oblíbeným kořením (já nemohla najít to na americké brambory, tak jsem použila jenom sůl, pepř a mletý kmín) a dáte na plech, který je slabě potřený olivovým olejem. Pekla jsem cca 20 minut, to už poznáte.
K tomu jsem si udělala přírodní kuřecí prsa, ty vlevo jsou se všudypřítomnou Lučinou Linie :D
Byla to dobrota, jednoduchá rychlovka :)

SVAČINA ODPOLEDNE:


Jogurt s překvapením :D Moje milovaná Bio Hollandia s Dobrou vlákninou skořicovou, oříškama a datlovým sirupem. Taková klasika, pohárky si moc často nedělám, většinou spořádám jogurt a k tomu po hrstech oříšky, ale že jste to vy... :P

VEČEŘE:


Tohle-musíte-vyzkoušet!!! Chtěla jsem si nejdřív udělat palačinky, ale pak jsem vyhrabala ze svojí receptový složky tenhle dosud nevyzkoušený recept od Nikki na ovesné placičky. 

Potřebujete: 50 g ovesných vloček, 1 vajíčko, sůl, petrželku
Postup: Vločky namočíme do vody, necháme změknout a pak je vyždímeme. Přidáme vajíčko, sůl a koření dle potřeby a zamícháme. Pak už jen opečtě z obou stran na pánvi, postup stejný jako u palačinek.

327 kcal (podle Nikki)

Já jsem si placičky ještě dozdobila sušenou šunkou, co maminka vítězoslavně včera přinesla v obřím balení! Milujeme jí, já si teda odkrajuju to tlusté bílé cosi, nevím, zda se dá tahle šunka považovat za zdravou potravinu, ale má přes 90% masa a... nač to zkoumat, je prostě vynikající! Takže kašlu na pravidla :D
No a samotný placičky byly boží, zajímavá kombinace chutí a hlavně jsem byla úplně přecpaná a neměla hlad celý večer, což je u mě velice zajímavé :D Do rituální kávy v devět večer jsem se musela dokonce i trochu přemlouvat :D
Takže sečteno podtrženo, placičky byly vynikající a určitě si je udělám znovu!


Takže toť můj celý jídelní den, snad se vám
můj první díl food inspiration líbil a k něčemu snad i maličko inspiroval :)
Ještě pořád nemůžu cvičit, už jsem z toho šílená, zítra to ale už nevydržím :D Tak si zacvičte za mě!

Přeji hezký den :)




14 komentářů:

  1. mňam :) podle těch fotek to všechno vypadá jako strašně malé množství :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je asi optickej klam, je toho tak akorát, počítám kalorie a mám tak cca 1750 :) Ta kaše vypadá extrémně miniaturně co? :D

    OdpovědětVymazat
  3. stačí, když si jí nedáš tolik, to tě nezabije :) a nebo si udělej cheating day, to tělo taky potřebuje ;) já měla vždy co dělat do sebe kafe (silný hořký turek, blé :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně přijde, že mám cheating day téměř pořád :D ne, to přeháním. Ale kafíčko je kafíčko. Musím najít nějaké malé roztomilé hrníčky!

      Vymazat
  4. Jako výživová poradkynĕ postrádám ovoce a zeleninu, pak zdravé tuky ařekla bych màlo bílkovin -tedy pokud nemáš 40kg což asi ne. Odbourej toho opisovacího robota pro komenty -prosím.

    OdpovědětVymazat
  5. Ovoce a zeleninu nejím, takže tu budu postrádat celý život :) A jak se dozvíte v dalším článku - já nejím úplně tak podle nějakých pravidel a sestavených jídelníčků. Jím to co mi chutná, ale snažím se o zdravější formu :) Každopádně děkuji za názor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky ne i když jsem výživová poradkynĕ :-) mám svůj styl co mĕ vyhovuje.:-) jen mĕ to zaujalo, že tamnic z toho nevidím a vrtalo hlavou proč. To opisování robota je protivný zkus tov nastaveni upravit, odrazuje to od komentářů.

      Vymazat
    2. A to je myslím ta nejlepší cesta a způsob života, mít svůj styl co nám sedí a dělá nám radost :) Nevím jakého robota máš přesně na mysli?

      Vymazat
    3. Už jsem na to asi přišla, teď by to mělo být v pořádku :)

      Vymazat
  6. Ty svačinky vypadají prostě úžasně:)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, s ovesnými vločkami nemám vůbec žádné zkušenosti, mohla bych se zeptat, co to znamená namočit? A na jak dlouho? A vyždímat? To už vůbec netušim. :) Děkuju moc, recepty vypadají skvěle. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znamena vzit si nejakou misku, nasypat do ni vlocky a zalit studenou vodou. Nechat je tam nejakou dobu, pak vodu slit a papirovou uterkou nebo nejakym ubrouskem se snazit z vlocek vymackat prebytenou vodu :) to jsem rada, snad bude chutnat! :)

      Vymazat
    2. Děkuji za radu. :) recept jsem vyzkoušela a byla to opravdu ňamka. :))

      Vymazat

Budu ráda za každou reakci či komentář, na vše se budu snažit odpovědět :)